• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
سه‌شنبه, می 20, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

سیگنال ناخوشایند اپل به بازار خودروی برقی

توسط زهرا وثوقی
آگوست 15, 2024
در اخبار
0

طبق پیش‌بینی بلومبرگ، انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی پس از رشد سالانه ۶۵ درصدی در سه سال گذشته، تنها ۹ درصد در سال میلادی جاری افزایش پیدا کند. این به معنای آن است که هر شرکتی که در حال فعالیت است، برای حدود ۱۰ درصد از خریداران جدید در بازار آمریکا، مبارزه خواهد کرد.

لغو ناگهانی برنامه خودروی برقی اپل، نشانه ناامیدکننده‌ای برای بازار خودرو بوده و در عین حال، اتفاق خوشایندی برای خودروسازان به شمار می‌رود.

لی شیانگ، مدیرعامل خودروساز چینی «لی اوتو» هم پس از انتشار این خبر، به شبکه‌های اجتماعی رفت و در حساب کاربری خود در ویبو نوشت: رها کردن خودروسازی و تمرکز بر هوش مصنوعی، یک تصمیم صرفا استراتژیک در زمان مناسب است. وی همچنین خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی به هر حال پیش نیاز ساخت یک ماشین عالی است.

شرکت ایلان ماسک در یک سال گذشته، قیمت‌ فروش خودروهایش را کاهش داده و نسبت به کندی تقاضا هشدار داد در حالی که خودروسازان سنتی مانند جنرال موتورز و فورد موتور، سرمایه گذاری را به تعویق انداخته و از طرح‌های تولید عقب نشینی کرده اند. اکنون آنها یک رقیب کمتر دارند تا در یک بخش پرازدحام و نامطمئن، نگران او باشند؛ به خصوص که یک شرکت فناوری با ۶۱ میلیارد دلار نقدینگی، کنار کشیده است.

سایر ناظران بازار نظرمتفاوت‌تری داشتند؛ یوخن سیبرت از شرکت مشاوره خودرو JSC Automotive در سنگاپور گفت: این یک شمشیر دولبه برای خودروسازان است. از یک طرف، اپل یک تهدید مستقیم نیست، اما از سوی دیگر، اگر اپل به نوعی بگوید صنعت خودرو جالب نیست، این موضوع روی همه افراد دیگر تاثیر منفی می‌گذارد. هر خودروسازی باید برای سرمایه‌گذاران جالب باشد و اگر اپل مهر تائید نمی‌زند، خوب نیست. اگر بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان می‌گوید خودروها جالب نیستند، پس چرا هنوز خودتان را با خودروها به زحمت می‌اندازید؟

شوستر در مصاحبه‌ای گفت: ۹ بار از هر ۱۰ بار، اکثر آنها، این کار را اندکی چالش برانگیزتر و مطمئنا پویاتر و پیچیده‌تر از آنچه انتظار دارند، می‌یابند.

گذشته از این، برخی از این تحلیلگران تصور می‌کنند تسلا ممکن است بیشترین سود را از تغییر نظر اپل ببرد. به گفته رمزی، آخرین چیزی که ماسک یک سال پس از کاهش ۲۵ درصد یا بیشتر قیمت خودروهای خود می‌خواست، یک رقیب سیلیکون‌ولی با همان جذابیت فناوری پیشرفته بود. او گفت: آنها مطمئنا بیشترین نقطه ضعف را داشتند.

شرکت «هرتز گلوبال هولدینگز»، ماه گذشته اعلام کرد به دلیل تقاضای ضعیف، افت سریع ارزش و هزینه‌های بالای تعمیر، قصد دارد ۲۰ هزار خودروی دو گانه سوز بفروشد که معادل یک سوم از ناوگان خودروی برقی آمریکاست. این تصمیم برخلاف استقبال اولیه هرتز از خودروهای برقی تسلا و سایر خودروسازان بود.

مایک رمزی، تحلیلگر شرکت گارتنر گفت: احتمالا شرکت‌های خودروسازی راحت شده‌اند. ورود اپل به بازار از همان اول آنها را ترساند.

در حالی که جنرال موتورز به دلیل مشکلات تولید، اوضاع دشواری در ساخت خودروی برقی داشت، شرکت فورد شاهد کاهش تقاضا بوده و برنامه‌های سرمایه گذاری را محدود کرده است. جنرال موتورز قصد دارد یک کارخانه پیکاپ برقی را خارج از دیترویت افتتاح کند. شرکت مرسدس بنز آلمان هم از برنامه خود برای فروش فقط خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰، عقب‌نشینی کرده است.

خروج اپل از بازار خودروهای برقی قبل از اینکه واقعا فعال شود، نشان می‌دهد که این حوزه تا چه حد دشوار شده است. خودروهای برقی هنوز برای اکثر مصرف‌کنندگان بسیار گران هستند و زیرساخت شارژ آنها در آمریکا، توسعه نیافته است.

جف شوستر، نائب رئیس جهانی تحقیقات خودرو در شرکت مشاوره «گلوبال دیتا» می‌گوید تصمیم اخیر اپل، مثال دیگری از این است که چطور صنعت فناوری، ایجاد تغییرات اساسی در بخش خودرو را دست کم می‌گیرد. همه از آن دنیا فقط به خودرو نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند «اوه، این دایناسورها، ما می‌توانیم وارد شویم، آسان است، چه چیزی می‌تواند اینقدر دشوار باشد؟ ما تلفن تولید می‌کنیم و همه این فناوری را داریم، می‌توانیم بازار خودرو را به دست بگیریم.»

به گزارش ایسنا، با تصمیم این غول سازنده محصولات الکترونیکی برای لغو برنامه ساخت خودروی برقی، یک تهدید در بازار اشباع زده خودروی برقی حذف شد و تسلا و خودروسازان دیترویت می‌توانند نفس راحتی بکشند.

استارتاپ‌های برقی در حال حاضر در بحبوحه فروش ضعیف و ضرردهی سنگین، برای بقا تقلا می‌کنند. شرکت خودروسازی «ریویان»، تولید ثابت را در سال میلادی جاری پیش‌بینی کرده و از تصمیمش برای اخراج کارکنان خبر داده است. این خبر به بزرگترین ریزش سهام «ریویان» منجر شد. شرکت خودروسازی گروه لوسید هم امسال تنها ۹ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد که این شرکت را در وضعیت مالی ضعیف‌تری قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402120906064/%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%84-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C

ماسک روز سه شنبه با ارسال پستی در شبکه اجتماعی ایکس با یک ایموجی سلام و یک سیگار، این حرکت را جشن گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، براد هولدن، بنیانگذار شرکت جستجوی مدیر اجرایی هولدن ریچاردسون، گفت: خودروسازان اکنون به دنبال جذب برخی از استعدادهای ناخواسته اپل هستند.

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

وزیر ارتباطات:‌ رفع موانع اقتصاد دیجیتال را با همه ظرفیت‌ها دنبال می‌کنیم

نوشته‌های تازه

  • مسیر توسعه اینترنت خیلی سریع و بالا شروع می شود
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • Hanniki: سواد رسانه ای به این معنی است که چگونه فناوری می تواند همدلی باشد نه انزوا
  • ورود شیائومی به نبرد برای تراشه های پیشرو با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلار
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی مسیر دولت و ارتباطات انسانی را دگرگون می کند
  • تنظیم مجدد تنظیم کننده رامسار و تغییر ؛ آیا شرکت تخصصی بانک مرکزی را رها می کند؟
  • تصاویر ماهواره ای از ابزارهای غیرقابل تحمل در آلودگی هوا
  • هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • تعرفه اینترنت موبایل افزایش نمی یابد
  • تحول در بازار کار ایران ؛ از نگرانی های مهارت گرفته تا فرصت های هوش مصنوعی
  • تأکید پارلمان بر لزوم تسهیل دسترسی و استفاده از افراد از اینترنت
  • پیش بینی 4000 دلار بیت کوین
  • چکه کردن بیت کوین برای نخبگان رامسر خطرناک بود
  • توسعه نرم افزار برای بهبود امنیت سایبری سازمانها
  • نیاز به پیگیری پیشرفت پروژه جیون در دو بخش: “زیرساخت” و “فرآیند”
  • چرا اپل هنوز در دنیای هوش مصنوعی چیزی نمی گوید؟
  • نیاز به پیگیری پیشرفت پروژه جی NAF در هر دو بخش از زیرساخت ها و فرآیند
  • سند کلی برای ترویج و ترویج امنیت سایبری تصویب شده است
  • سند کلی برای ترویج و ترویج امنیت سایبری تصویب شده است
  • آیا فصل جدید مدیریت فناوری در ایران توسط برنامه ملی هوش مصنوعی شکل گرفته است/ آیا سازمان ملی هوش مصنوعی است؟
  • 5 ٪ افزایش در تعداد کاربران ملی خدمات دولت هوشمند
  • الزام برای به دست آوردن مجوز وزارت بهداشت برای برنامه های خدمات آزمایشگاهی
  • ما مخالف حل مجوز تاکسی های اینترنتی شهرداری ها هستیم
  • اتفاقی که برای جلسه سخنگوی دولت با سخنگوی دولت افتاد
  • برنامه وزارت ارتباطات برای جذب مشارکت در بخش خصوصی در پروژه های ملی
  • قیمت طلا در بازار تهران سقوط می کند
  • ارسال پیام کوتاه و اخطار ممنوع است
  • تولید محتوای گسترده از میراث تاریخی و مذهبی با هوش مصنوعی
  • ما باید دانش آموزان را برای ابزارهای هوش مصنوعی آماده کنیم
  • بحران هویت انسانی در دوران هوش مصنوعی به ایده های جدید نیاز دارد
  • پشتیبانی تأیید شده از تولید بزرگ در فضای مجازی/ محتوای تشکیل شده در کشور
  • تعداد مشترکین ثابت و تلفن همراه برای اتصال باند پهن چقدر است؟
  • تأثیر ملموس از هوش مصنوعی در بهبود بخش فرهنگی و رسانه ای/کاهش هزینه های تولید با استفاده از هوش مصنوعی
  • یک مشکل غیر منتظره در فولاد قانونگذاری
  • ثبت نام 2 میلیون رومینگ تماس ملی
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • نقش اصلی فن آوری های ارتباطی در شکل دادن به آینده هوشمند
  • 2 ٪ سهم ارتباطات ثابت از شکایات ثبت شده در سیستم 1
  • طراحی 2 پروژه هوش مصنوعی کلانشهر برای کمک به تسکین انرژی
  • مشترکین پهنای باند موبایل از 5 میلیون کاربر فراتر رفتند
  • توزیع دو بسته 6 تریلیون تومانی برای حمایت از شرکت ها بر اساس دانش
  • آخرین وضعیت وب سایت ها برای نسل های پنجم کشور
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • مدیریت و شفافیت مبتنی بر داده بهترین نوع مدیریت افراد است
  • Ranjbarzadeh: سرانجام اینترنت باعث آسیب جدی به تجارت اینترنت شد
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.