• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه, می 19, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

عملکرد نادرست تاکسی‌های اینترنتی؛ چالش شهروندان در روزهای پایان سال

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 2, 2024
در اخبار
0

طبق اعلام کاربران، دو شرکت تاکسی آنلاین در ساعات منتهی به غروب و شب عملکرد صحیحی از خود نشان ندادند و اگر شهروندی هم می‌توانست از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کند، با افزایش کرایه ها روبه‌رو می‌شد. البته در کنار عملکرد نادرست این دو شرکت ارائه دهنده خدمات تاکسی‌های اینترنتی در روز گذشته، در تهران تاکسی‌های معمولی هم به سختی پیدا می‌شدند و این سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شد.

بنابراین با توجه به اینکه دلیل عملکرد نادرست این دو شرکت تاکسی اینترنتی طی روزهای گذشته دقیقا مشخص نشده و گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با افزایش عامدانه کرایه‌ها وجود دارد، باید منتظر پاسخ از سوی مسئولان اسنپ و تپسی باشیم.

بر این اساس بسیاری از شهروندان برای در امان ماندن از ترافیک خودرویی، از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکردند اما به نوعی در تله حمل و نقل عمومی افتاده‌اند و در نتیجه در غیاب سیستم درست حمل و نقل، برخی تاکسی‌های شخصی با فرصت‌طلبی از وضع موجود، مسیری که همیشه شهروندان ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند را کرایه ۸۰۰ هزار تومانی درخواست می‌کردند.

شاید مهم‌ترین ویژگی که سبب تمایز آنها با روش سنتی می‌شود را بتوان در دسترس بودن ۲۴ ساعته تاکسی‌های اینترنتی دانست؛ درواقع سیستم آنلاین ۲۴ ساعته این امکان را به رانندگان داده که در هر ساعتی از شبانه روز کار کنند و در مقابل مسافران هم به همین منوال در هر ساعتی بتوانند درخواست خودرو را ثبت و در اسرع وقت به مقصد خود برسند؛ برخلاف سیستم مدرن حمل و نقل مسافر که تعداد انگشت شماری از تاکسی‌های قدیمی شبانه‌روزی کار می‌کردند.  

اما در شرایطی که انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تردد در شهر، شرایط برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی آسان شود، بار دیگر اتفاق مشابهی دیشب، شب چهارشنبه‌سوری رخ داد و شهروندان بیش از روزهای گذشته بواسطه شلوغی خیابان‌ها نیازمند تاکسی‌ بودند، شاهد مختل شدن عملکرد و سرویس‌دهی اسنپ و تپسی بودند.

به گزارش ایسنا، فراگیر شدن تاکسی‌های آنلاین و اینترنتی در ایران با الگوبرداری از نمونه‌های مشابه‌ خارجی آن انجام شد و درحال حاضر شرکت‌های تاکسی آنلاینی وجود دارد که مورد توجه و استفاده شهروندان قرار گرفته است. با روی کار آمدن تاکسی‌های اینترنتی، سیستم حمل و نقل متحول و مزایای ارزنده تاکسی اینترنتی باعث شد که مردم کم کم به این خدمات اعتماد کرده و سفر خود را با درخواست آنلاین خودرو انجام دهند.

اما شب گذشته شهردار تهران هم بر تلاش برای اشراف بر تاکسی‌های اینترنتی با هدف جلوگیری از اجحاف به شهروندان تأکید کرد. علیرضا زاکانی گفت: تاکسی‌های اینترنتی از یک خلآ قانونی و برداشت ناصحیح قانونی استفاده می‌کنند و مجوزهای خود را از سمت دریافت می‌کنند؛ به همین دلیل کمتر پاسخگو هستند؛ در حال رفع و رجوع هستیم که شرکت تاکسیرانی اشراف خوبی بر این موضوع داشته باشد تا اجحافی به مردم نشود. همچنین تاکسی‌های برقی جدیدی که وارد ناوگان می‌شوند، اینترنتی هم خدمت ارائه می‌دهند تا بدین ترتیب بهترین خدمات را ارائه کنیم.

به طور مثال طی روزهای گذشته برخی کاربران از اختلال در دو تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی خبر دادند؛ اگرچه در ساعت‌های اولیه دلیل این امر از سوی این دو شرکت اعلام نشد اما در نهایت گفته شد که مشکل به واسطه اختلال در ارتباط با یکی از شرکت‌های تأمین کننده داده بوده و در نتیجه حدود یک ساعت با اختلال در خدمت‌رسانی مواجه بودند.

بر این اساس از مردم خواسته شده که اگر با این مسایل مواجه شدند با سامانه ۱۳۵ تماس و اعلام شکایت کنند. دو شعبه برای بررسی تخلفات این دو شرکت و رسیدگی به شکایات مردم در تهران ایجاد خواهد شد و بصورت ویژه به این شکایات رسیدگی می‌شود. گزینه «عجله دارم» ابزاری به جز برای افزایش قیمت‌ها نبوده و توجیه دیگری نداشته است.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402122316568/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86

اما شواهد نشان می‌دهد که این موضوع شاید این روزها و البته در مناسبت‌ها و روزهای خاص، کمتر از سوی شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی به آن توجه شده و وقوع اختلال‌های گاه و بیگاه نارضایتی و دردسر برای مسافران ایجاد شده است.

به تازگی سازمان تعزیرات حکومتی درباره افزایش قیمت از سوی تاکسی‌های اینترنتی هشدار داده و رئیس این سازمان تأکید کرده است: سازمان تعزیرات در راستای وظیفه ذاتی خود که مبارزه با گران‌فروشی است، به موضوع عجله دارم تاکسی‌های اینترنتی ورود کرد و  سبب حذف این گزینه شد اما بر حسب گزارشات ارائه شده، آنها سرویس دهی را کاهش داده‌اند یا قیمت را بالا بردند که  همینجا تذکر جدی می‌دهم که هر دوی این اقدام مصداق تخلف است و  اگر احراز شود که تعمدا از ارایه خدمات امتناع  و یا گران‌فروشی کرده‌اند و دنبال گروگان گرفتن مردم هستند،  برخورد قاطع خواهد شد.

همچنین جعفر تشکری هاشمی- رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران- در این زمینه توضیح داده است: ما می دانیم که شب عید تردد مردم بیشتر است و سفرها افزایش می‌یابد؛ اما متأسفانه انبوه مسافران در شهر و ناکارآمد شدن برخی سیستم ها مثل تاکسی های بر خط را شاهد هستیم بگونه‌ای که بعد از حذف گزینه عجله دارم مردم دچار مشکل شدند و گزارشات نشان می‌دهد که حتی تا دو الی سه ساعت نتوانستند خدمات دریافت کنند و باید مدیریت شهری در تاکسی های برخط وارد شوند تا در مورد وضعیت سرویس دهی آنها تصمیم گیری شود.

پرداخت هزینه به روش‌های مختلف، دسترسی شبانه‌روزی به تاکسی اینترنتی، اطلاع از مدت زمان سفر، پشتیبانی و حفظ امنیت سفر و کارآفرینی برای رانندگان از جمله مزیت‌هایی است که تاکسی‌های اینترنتی در مقایسه با تاکسی‌های قدیمی برخوردارند.

شب گذشته که برخی خبرها از قفل شدن برخی خیابان‌های تهران حکایت داشت، انبوه مسافران در شهر با ناکارآمد شدن سیستم‌ حمل و نقل و بویژه تاکسی‌های آنلاین، دچار مشکل شدند و برخی گزارش‌ها نشان می‌داد که حتی تا سه ساعت هم نتوانستند خدماتی دریافت کنند.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

زارع‌پور: ۵ گیگابایت اینترنت رایگان برای عید نوروز و ماه رمضان به مردم اختصاص می‌یابد

نوشته‌های تازه

  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی مسیر دولت و ارتباطات انسانی را دگرگون می کند
  • تنظیم مجدد تنظیم کننده رامسار و تغییر ؛ آیا شرکت تخصصی بانک مرکزی را رها می کند؟
  • تصاویر ماهواره ای از ابزارهای غیرقابل تحمل در آلودگی هوا
  • هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • تعرفه اینترنت موبایل افزایش نمی یابد
  • تحول در بازار کار ایران ؛ از نگرانی های مهارت گرفته تا فرصت های هوش مصنوعی
  • تأکید پارلمان بر لزوم تسهیل دسترسی و استفاده از افراد از اینترنت
  • پیش بینی 4000 دلار بیت کوین
  • چکه کردن بیت کوین برای نخبگان رامسر خطرناک بود
  • توسعه نرم افزار برای بهبود امنیت سایبری سازمانها
  • نیاز به پیگیری پیشرفت پروژه جیون در دو بخش: “زیرساخت” و “فرآیند”
  • چرا اپل هنوز در دنیای هوش مصنوعی چیزی نمی گوید؟
  • نیاز به پیگیری پیشرفت پروژه جی NAF در هر دو بخش از زیرساخت ها و فرآیند
  • سند کلی برای ترویج و ترویج امنیت سایبری تصویب شده است
  • سند کلی برای ترویج و ترویج امنیت سایبری تصویب شده است
  • آیا فصل جدید مدیریت فناوری در ایران توسط برنامه ملی هوش مصنوعی شکل گرفته است/ آیا سازمان ملی هوش مصنوعی است؟
  • 5 ٪ افزایش در تعداد کاربران ملی خدمات دولت هوشمند
  • الزام برای به دست آوردن مجوز وزارت بهداشت برای برنامه های خدمات آزمایشگاهی
  • ما مخالف حل مجوز تاکسی های اینترنتی شهرداری ها هستیم
  • اتفاقی که برای جلسه سخنگوی دولت با سخنگوی دولت افتاد
  • برنامه وزارت ارتباطات برای جذب مشارکت در بخش خصوصی در پروژه های ملی
  • قیمت طلا در بازار تهران سقوط می کند
  • ارسال پیام کوتاه و اخطار ممنوع است
  • تولید محتوای گسترده از میراث تاریخی و مذهبی با هوش مصنوعی
  • ما باید دانش آموزان را برای ابزارهای هوش مصنوعی آماده کنیم
  • بحران هویت انسانی در دوران هوش مصنوعی به ایده های جدید نیاز دارد
  • پشتیبانی تأیید شده از تولید بزرگ در فضای مجازی/ محتوای تشکیل شده در کشور
  • تعداد مشترکین ثابت و تلفن همراه برای اتصال باند پهن چقدر است؟
  • تأثیر ملموس از هوش مصنوعی در بهبود بخش فرهنگی و رسانه ای/کاهش هزینه های تولید با استفاده از هوش مصنوعی
  • یک مشکل غیر منتظره در فولاد قانونگذاری
  • ثبت نام 2 میلیون رومینگ تماس ملی
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • نقش اصلی فن آوری های ارتباطی در شکل دادن به آینده هوشمند
  • 2 ٪ سهم ارتباطات ثابت از شکایات ثبت شده در سیستم 1
  • طراحی 2 پروژه هوش مصنوعی کلانشهر برای کمک به تسکین انرژی
  • مشترکین پهنای باند موبایل از 5 میلیون کاربر فراتر رفتند
  • توزیع دو بسته 6 تریلیون تومانی برای حمایت از شرکت ها بر اساس دانش
  • آخرین وضعیت وب سایت ها برای نسل های پنجم کشور
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • مدیریت و شفافیت مبتنی بر داده بهترین نوع مدیریت افراد است
  • Ranjbarzadeh: سرانجام اینترنت باعث آسیب جدی به تجارت اینترنت شد
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • کشف برنامه های ارتباطات ملی در روز ارتباطات جهانی
  • چرا اینترنت در طول برق کند می شود؟
  • ویدیو/ پزشکان: مدیریت بدون اطلاعات و داده های دقیق ، سرگردان
  • کیفیت خواسته های وزارت ارتباطات
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • ما تحت وزن قلدری قرار نخواهیم گرفت/دستاوردهای علمی را رها نخواهیم کرد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.