• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه, ژوئن 2, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

تغییر گسترده کروم گوگل؛ تهدیدی برای اینترنت رایگان

توسط زهرا وثوقی
آگوست 8, 2024
در اخبار
0

داده‌های افکار عمومی، نشان دهنده وجود نگرانی گسترده‌ای در مورد استفاده از داده‌ها و بی‌اعتمادی نسبت به شرکت‌هایی است که اطلاعات افراد را به صورت آنلاین جمع آوری می‌کنند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو که در اکتبر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر می‌گویند که بسیار نگران این هستند که شرکت‌ها، اطلاعات خود را بدون اطلاع آنها به دیگران بفروشند یا افرادی، هویت یا اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند.

این مطالعه همچنین نشان داد که تقریبا ۹۰ درصد از مصرف کنندگان، تبلیغات هدفمند را ترجیح می‌دهند و ۸۷ درصد به احتمال زیاد، روی تبلیغات محصولاتی که به آنها علاقه‌مند هستند یا خرید می‌کنند، کلیک می‌کنند.

کارشناسان صنعت تبلیغات اذعان دارند بازیگران بد، از فناوری ردیابی رایج، سوء استفاده کرده‌اند. اما آنها کاهش ارزش کوکی‌ها را راه‌حلی نامناسبی می‌دانند؛ راه‌حلی که به جای جمع‌آوری‌کننده‌های داده بی‌وجدان که تصورات مربوط به هدف‌یابی تبلیغات را خراب کرده‌اند، کسب‌وکارهای مسئولی را که به این کوکی‌ها متکی هستند، مجازات می‌کند.

بر اساس گزارش یاهو فاینناس، همه اینها در جریان تحولات صنعت رسانه روی می‌دهد.  قطع ارتباط، شتاب گرفتن است و همزمان، سودآوری خدمات پخش ویدئوی آنلاین، نامشخص است و ترافیک بسیاری از وب‌سایت‌ها، کاهش یافته است زیرا غول‌های فناوری، توجه عمومی را در داخل دیوارهای خود تغییر می‌دهند. همزمان این تهدید از سوی هوش مصنوعی وجود دارد که  نحوه دسترسی افراد به محتوا در اینترنت تغییر پیدا کند. در میان ابهامات فراوان، به نظر می‌رسد که بسیاری از ناشران شانسی ندارند.

از دیدگاه صنعت، داده‌های مصرف کننده نشان می‌دهد که تبلیغات هدفمند، موثر است. در غیر این صورت، برندها برای قرار دادن محصولات خود در مقابل مخاطبان، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

با وجود برخی مخالفت‌های صریح با کسب و کار تبلیغات دیجیتال، اکوسیستم عظیم و میلیاردها دلاری که در این صنعت جریان دارد، ارزش آن را برای بسیاری از بزرگترین شرکت‌های سهامی عام و برای تبلیغ‌کنندگانی که مشتاق جلب توجه مردم هستند، نشان می‌دهد.

اما فشار برای پایان دادن به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث، منعکس کننده تغییر احساسات مصرف کننده در خصوص لزوم حفظ حریم خصوصی بیشتر است. این امر به توضیح این موضوع کمک می‌کند که چرا، با وجود خطراتی که برای وب‌سایت‌هایی مورد مراجعه مصرف کنندگان وجود دارند، اعتراض عمومی گسترده‌ای برای حفظ کوکی‌ها وجود ندارد.

برخی از کاربران اینترنت ممکن است با انتظارات غیرواقعی عمل کنند، البته می‌خواهند دسترسی نامحدود به رسانه‌ها بدون هزینه اشتراک یا تبلیغات داشته باشند. در همین حال، مجموعه‌ای از ناشران اخبار و شرکت‌های ویدئوی اینترنتی، آزمایش‌های خود را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند بع توازن مناسبی بین محتوای رایگان، پولی، دیوارهای پرداخت و تجربیات بدون آگهی، دست پیدا کنند.

بهم خوردن این فناوری تبلیغات قدیمی، آنچه که برای چندین دهه، تجربه اینترنت را حفظ کرده است، یعنی دسترسی رایگان به وب را به چالش می‌کشد. به کاربران تبلیغات نمایش داده می‌شود و در ازای آن، به محتوای رایگان دسترسی پیدا می‌کنند. برای وب‌سایت‌هایی که به تبلیغات در اینترنت باز متکی هستند، مرگ کوکی، خطر نابودی این مدل فعالیت و معیشت آنها را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403012614012/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86

آنتونی کاتسور، مدیرعامل کنسرسیوم IAB Tech Lab که یک گروه تجاری برای صنعت تبلیغات دیجیتال است، در این باره گفت: یک تجربه وب خصوصی‌تر، آرزوی درستی است، اما رویکرد فعلی برای خلاص شدن از شر کوکی‌های شخص ثالث، عمیقا معیوب است. مثل تنبیه خودرو برای تصادفی است که راننده مست، مسبب آن بوده است.

سهم کوچکتر اما همچنان قابل توجه افراد (۴۹ درصد) اظهار کرده‌اند استفاده از یک دستگاه، وب‌سایت یا اپلیکیشن را متوقف کرده‌اند زیرا نگران نحوه استفاده از اطلاعات شخصی خود هستند و ۴۴ درصد گفته‌اند از مرورگر یا موتور جستجویی استفاده کرده اند که کارهایی که انجام می‌دهند را ردیابی نمی‌کند.

 داده‌های IAB Tech Lab نشان می‌دهد مصرف کنندگان، تبادل بین مدل تحت پشتیبانی آگهی و دسترسی به خدمات رایگان در اینترنت را درک می‌کنند. طبق گزارشی که این گروه در ژانویه منتشر کرد، اکثریت قابل توجهی (۸۰ درصد) از مصرف کنندگان، موافق بودند که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، به دلیل تبلیغات رایگان هستند. ۹۱ درصد از مصرف کنندگان اگر مجبور به پرداخت رایگان برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی شوند که در حال حاضر استفاده می‌کنند، واکنش منفی نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، کوکی‌های شخص ثالث، به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا افراد را در سراسر وب‌سایت‌ها، ردیابی کنند تا تبلیغات مرتبط را برای آنها نمایش دهند. بدون این کوکی‌ها، کسب و کارها اطلاعات کمتر در مورد مخاطبان خود خواهند داشت و توانایی آنها برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، کاهش پیدا می‌کند.

در حالی که نگرانی‌ها نسبت به فناوری شنود، از لحاظ تاریخی به حوزه اجرای قانون گره خورده است، همان نظرسنجی نشان می‌دهد نگرانی کمتری نسبت به نظارت پلیس بر فعالیت‌های وب وجود دارد. این تضاد حاکی از تغییر نگرش نسبت به تهدیدات ناشی از انجام بسیاری از کارهای روتین، عادت‌ها و فعالیت‌های آنلاین است.

گوگل تا پایان امسال، قصد دارد جهان تبلیغات دیجیتالی را دستخوش تغییرات عمیق کند و به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر وب خود پایان دهد.

این داده‌ها نشان می‌دهد تقریبا ۷۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند تنظیمات را برای مدیریت حریم خصوصی آنلاین خود تغییر داده اند و سهم مشابهی از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند کوکی‌ها یا سایر ردیابی‌ها بکار رفته در وب‌سایت‌ها را برای محافظت از حریم خصوصی خود، رد یا غیرفعال کرده‌اند.

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

اختلال‌های گاه و بیگاه؛ دردسر جدید کاربران

نوشته‌های تازه

  • به دنبال کاربردهای عملی بلوک چینی در زندگی مردم است
  • دانشگاه و همکاری های صنعتی کلید توسعه یک نیروی تخصصی فناوری اطلاعات است.
  • هوش مصنوعی به “بازرس” تبدیل می شود! – isna
  • برنامه جدید Google نسخه غیرقابل پیش بینی
  • تأثیر باتری ها در حفظ کیفیت اینترنت در هنگام قطع منبع تغذیه چیست؟
  • Dodge Koin Creator: پیش بینی قیمت غیرممکن است
  • هوش مصنوعی در ایران؛ از نبود استاندارد ملی تا بی‌برنامگی در تخصیص منابع
  • تولید تصاویر 2D بدون استفاده از دوربین
  • توسعه زبان ملی با مشارکت چهار شرکت ایرانی/پیشنهاد برای غلبه بر چالش ها و گسترش مراکز صنعتی
  • وزارت ارتباطات آماده انتقال پروژه ها از طریق مدل مشارکت است
  • سرمایه گذاری Hemmature ، معاون رئیس جمهور زیرساخت های علمی/برنامه ملی و AIA ملی و سازمان ملی
  • یک پروژه را برای بررسی سند تنظیم بازار کار راه اندازی کنید
  • پروژه بررسی سازمان بازار کار در فضای مجازی/کارگران دیجیتال نگهداری می شود
  • واردات پردازنده گرافیکی تهدیدی برای کشور نیست و پیش نیاز تحقق اکوسیستم پایدار هوش مصنوعی است
  • شروع پروژه برای بررسی سند سازمان بازار کار در فضای مجازی/ کارگران دیجیتال حفظ می شود
  • معاون جدید رئیس جمهور برای گسترش محصولات دانش/دو شرط اساسی برای کمک های مالی به ارائه دهندگان خدمات زیرساختی مصنوعی واقعی
  • نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی دولت مشاهده می شود
  • پایان ممنوعیت ممنوعیت ؛ واردات همه مارک های تلفن همراه آزادانه اعلام شده است
  • آرام: شناسایی مکان های سبزیجات تا پایان سال
  • اعلام نظارت بر خدمات الکترونیکی دولت بر کیفیت/برخی از دستگاه ها همکاری نمی کنند
  • نمونه ماهواره ای به روز شده از ماهواره Kosar در مرحله آزمایش نهایی
  • زیر پوست اینترنت ؛ خشونت نامحدود
  • “جامینا” ایمیل های طولانی را خلاصه می کند
  • ترامپ یکی از بهترین صاحبان بیت کوین است
  • اعلامیه ورشکستگی مایکروسافت در روسیه
  • خدمات پست امسال از همیشه در دسترس مردم است
  • سرنوشت امپراتوری برای جستجوی گوگل در دست قاضی
  • وزیر ارتباطات: سرعت شکایات در سیستم Fouad کمتر از 2 ساعت رسیده است
  • تهران و کوالالامپور کارت جاده همکاری دیجیتال را تشریح کرده اند
  • تهران و کوالالامپور کارت جاده همکاری دیجیتال را تشریح کرده اند
  • بهترین تلفن های جهان معرفی شد
  • جستجوی لنز Google در YouTube ارائه شده است
  • اولین المپیک مردم شناسی در المپیک برگزار می شود
  • تتر و ترون
  • مصرف انرژی هوش مصنوعی ممکن است بیشتر از بیت کوین باشد
  • سیب از 1 به 2 پرش می کند!
  • آلمان به دنبال مالیات بستر آنلاین مانند Google است
  • خروج از حساب WhatsApp راحت تر است
  • افزایش تعرفه برای اینترنت ؛ از موضوع گرفته تا وزیر ارتباطات
  • ماهواره کوسار روی دم قرار می گیرد
  • تا سال 3 ، 6000 شرکت مبتنی بر دانش
  • نیاز به پاسخگویی به خواسته های مردم در زمینه کیفیت ارتباطات
  • بانک های آمریکایی فعالیت های مناطق رامسر را آغاز کردند؟
  • تلگرام 1.5 میلیارد دلار به فروش می رساند
  • چت های گراک ایلان مسک به تلگرام می آیند
  • جزئیات شتاب دو پروژه ارتباطی کلانشهر در کشور
  • شورای عالی شورای عالی فضای مجازی هشدار داد که صدمات جبران ناپذیری به هوش مصنوعی
  • دبیر شورای عالی فضای مجازی هشدار داد در مورد آسیب های جبران ناپذیری به هوش مصنوعی
  • ما امیدواریم که آینده ای را بر اساس ارزش های انقلاب اسلامی بسازیم
  • معاون رئیس جمهور شرکت ملی پستی: Horassan Razavi پیشرفت زیادی در برنامه ملی JINAF نکرده است

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.