• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, آگوست 20, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

اختلال‌های گاه و بیگاه؛ دردسر جدید کاربران

توسط یاسمین نسبتی
جولای 25, 2024
در اخبار
0

رشد و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی در ۲ سال گذشته سبب افزایش استقبال کاربران از آنها شده است اما این روزها اختلال‌هایی که هرچند وقت یک بار رخ می‌دهد، هشداری برای متولیان پیام‌رسان‌هاست و ممکن است نتیجه معکوسی از جمله از دست دادن مخاطب را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر پیام‌رسان واتس‌اپ هم چندی پیش دچار اختلال گسترده‌ای شده بود که پس از چند ساعت دسترسی به آن برای هزاران کاربر میسر شد و به وضعیت عادی برگشت.

به گفته وی تا الان چندین ماه است که قرار است این پیام‌رسان به زیرساخت ابری متصل شوند که پایداری آن بیشتر است اما دائم به تعویق می اندازند که این اقدام هم قابل قبول نیست.

البته بروز اختلال موضوعی است که فقط محدود به پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌شود، در واقع مسائلی که گاهی در حوزه‌های فنی پیش می‌آید، تنها منحصر به ایران نیست بلکه در پیام‌رسان‌های بزرگ‌تری که در دنیا وجود دارند هم ممکن است اختلال‌های فنی مانند قطع سرویس رخ دهد.

در شرایطی که انتظار می‌رفت کاربران چنین اتفاقی را تجربه نکنند، بار دیگر اوایل هفته جاری پیام‌رسان ایتا دچار اختلال شد و برای ساعتی دسترسی کاربرانش به این پیام‌رسان با مشکل مواجه شد و این بار واکنش مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

به طور مثال اواخر سال ۱۴۰۲ دسترسی هزاران کاربر به فیس بوک و اینستاگرام، دچار اختلال شد. حدود ۵۰ هزار گزارش قطعی مربوط به اینستاگرام و ۱۰ هزار مورد دیگر برای فیس‌ بوک مسنجر ثبت شده بود، اما شمار گزارش‌ها در عرض یک ساعت پس از شروع، کاهش یافته بود.

همچنین محمد احسان خرامید- مشاور وزیر ورئیس سازمان مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختلال رخ داده را غیر قابل قبول دانست و گفت اینکه در اوج ساعت کاری دست به تغییری بزنند که می‌توانند نصف شب هم انجام بدهند، قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت‌هایی هستند که برای برطرف کردن نیازهای مردم، اطلاع‌رسانی، تبادل اطلاعات و موارد دیگر ایجاد شده‌اند. در این راستا پیام‌رسان‌های داخلی چند سالی است که در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و با حمایت‌های انجام شده از سوی دولت فعالیت می‌کنند اما بیشترین استفاده از آنها زمانی اتفاق افتاد که پیام‌رسان‌های خارجی طی سال‌های گذشته فیلتر شد و شرایط رخ داده فرصتی مناسب برای فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد کرد.

با این حال، کارشناسان بر این عقیده‌اند در شرایطی که سکوهای داخلی بیش از پیش برای توسعه و ارتقای خود تلاش می‌کنند و اقبال کاربران نسبت به پیام رسان‌های داخلی بیش از پیش شده است، وقوع اختلال حتی اگر کوتاه مدت هم باشد می‌تواند نتیجه معکوسی به وجود آورد و استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی کم و به موازات استقبال از پیام‌رسان‌های خارجی بیشتر شود، بنابرین انتظار می‌رود توجه بیشتری نسبت به زیرساخت‌های پیام‌رسان‌ها  شود.

در کنار شرایط رخ داده، ‌حمایت دولت‌ها از جمله دولت سیزدهم سبب توسعه و رشد سکوهای داخلی و به دنبال آن افزایش کاربران شده است اما نکته قابل توجه این است کاربران پیام‌رسان با کیفیت می‌خواهند و در صورتی که سکوهای بومی از کیفیت لازم برخوردار نباشند، مردم به سراغ پیام‌رسان‌های بومی نمی‌روند؛ بنابراین این حق کاربران است که به پیام‌رسان‌های خوب و با کیفیت متصل شوند و از خدمات آن استفاده کنند.  

به طور مثال محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- ساعاتی پس از برطرف شدن اختلال گفت به دلیل انجام یک اصلاح فنی توسط تیم ایتا، این پیام‌رسان برای دقایقی خارج از دسترس شد که این شکل کار به هیچ وجه قابل قبول نیست. او تأکید کرد وزارت ارتباطات تمام قد حامی سکوهای داخلی است اما آنها نیز متعهد هستند که این پشتیبانی دولت و اعتماد کاربران را باتقویت تیم فنی و پایداری سرویس و ایجاد خدمات جدید پاسخ دهند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403012614188/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D8%A8%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86

با وجود همه تلاش‌ها برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر پیام‌رسان‌های داخلی، وقوع اختلال‌های گاه و بیگاه می‌تواند موفقیت‌های به دست آمده را کم‌رنگ کند. به طور مثال با شروع سال جدید یک پیام‌رسان داخلی به فاصله دو هفته دچار اختلال شد و امکان ارسال و دریافت پیام در آن وجود نداشت.

همچنین برخی از کاربران مشاهده کردند از حساب‌های فیس‌بوک خود خارج شده‌اند؛ دیگران اعلان‌هایی در اینستاگرام دریافت کردند که «مشکلی پیش آمده است» و فیدهای آنها لود نمی‌شود.

اولین اختلال در روزهای پایانی تعطیلات عید نوروز رخ داد که با گذشت ساعاتی اختلال رخ داده بر طرف و روابط عمومی توضیح داد به دلیل اشکال فنی در تجهیزات سخت افزاری شبکه، ارتباطات کاربران با اختلال و قطعی مواجه شد.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

نوشته‌های تازه

  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس
  • حمایت از فعالان هوش مصنوعی و معرفی مناطق آن یکی از اولویت های کشور است
  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • کد تخفیف ازکی 1404: راز خرید بیمه خودرو با 30 درصد تخفیف + راهنمای فعال‌سازی فوری
  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.