مدیرکل ارتباطات قم درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت نیز بیان داشت: دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و دریافت نکردن امتیاز منفی در کمیتههای رسیدگی به تخلفها از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه بندی دفاتر پیشخوان است.
به گزارش عصر چهارشنبه مجله خبری اقتصاد ارتباطات از روابط عمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، جواد غلام پور همچنین افزود: ۸۵ درصد دارای شرایط درجه دو و ۲ درصد دفاتر دارای شرایط درجه سه بودهاند.
غلامپور در تشریح شاخصهای دارای امتیاز منفی در رتبهبندی دفاتر پیشخوان خاطرنشان کرد: دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تأمین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت کارگروه استانی، وجود نداشتن امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان. از جمله تخلفهایی است که در صورت بروز در دفاتر، امتیاز منفی در پیدارد./
وی تصریح کرد: محاسبه رتبهبندی دفاتر پیشخوان خدمات، براساس جمعبندی معیارهای ارزیابی و پیشبینی شده در مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انجام میشود، فضای دفتر، تعداد نیروی انسانی، مکان استقرار دفتر و سابقه فعالیت دارنده پروانه برخی از شاخصهای این ارزیابی است.
وی در مورد اهداف ارزیابی و رتبهبندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات، ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دستهبندی و ارایه خدمات دستگاهها بر اساس رتبهبندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف ارزیابی این دفاتر است.