• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
یکشنبه, می 18, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

ChatGPT ایرانی در خدمت پاسخگویی به مشتریان سازمان‌ها با بیشترین تطبیق‌پذیری با زبان فارسی

توسط مریم رضایی
آگوست 28, 2024
در اخبار
0

مهندسان برنامه‌نویسی یکی از شرکت‌های استارت‌آپی مستقر در پارک علم و فناوری خراسان مدل زبانی چت‌جی‌پی‌تی را برای کاربردهای سازمان عرضه کرده‌اند و به گفته آنها این محصول یکی از محصولاتی است که بیشترین تطبیق‌پذیری با زبان فارسی و دستور زبان فارسی را دارد.

هادی کلماتی، مدیر عامل این شرکت‌ استارت‌آپی در گفت‌وگو با ایسنا، تمرکز این شرکت‌ را در حوزه هوش مصنوعی و هوش تجاری فعال دانست که یکی از شعبه‌های این شرکت در پردیس فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری خراسان و شعبه دیگر آن در دانشگاه علم و صنعت مستقر شده است.

وی افزود: اعضای این تیم را دانشجویان،‌ فارغ‌التحصیلان و اساتید آزمایشگاه داده کاوی دانشگاه علم و صنعت تهران و همچنین قطب علمی رایانش نرم و پردازش هوشمند اطلاعات دانشگاه فردوسی تشکل می‌دهند و تحقیقات ما مشخصا در حوزه پردازش متن است. یکی از مدل‌های پیشرفته‌ای که در سال‌های اخیر در دنیا مطرح شد، مدل‌های زبانی مانند چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) و گوگل بارد بود.

کلماتی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های حوزه حکمرانی دیتا در برخی از کشورها جزء طرح‌های حیاتی است؛ مانند مسیریاب‌ها که نمونه آن نرم‌افزار «نشان» است و نمی‌توان گفت که چرا با حضور گوگل مپ، چنین نرم افزارهایی توسعه داده شدند؛ چرا که این نرم افزارها داده‌های ارزشمندی را ذخیره می‌کنند که بسیار استراتژیک به شمار می‌رود.

مدیر عامل این شرکت استارت‌آپی، اظهار کرد: مدل‌های زبانی مانند چت جی‌پی تی نیز از این دست پروژه‌ها هستند. اینها پروژه‌هایی هستند که هر دولت و کشوری سعی می‌کند مدل محلی و بومی خود را ایجاد کند، چون این مدل‌ها با پتانسیل‌های شگفت‌انگیزی که دارند، می‌توانند کمک بسیار زیادی در لایه حکمرانی در کشورها داشته باشند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های این استارت‌آپ در حوزه هوش مصنوعی، توسعه مدل‌های زبانی مانند چت‌ جی‌پی‌تی است و در این راستا اخیرا مدلی را توسعه دادیم که دارای ۳۵ پارامتر، دقت بالا و تطبیق پذیری بسیار بالا در زبان فارسی دارد.

کلماتی، افزود: ما سعی کردیم این محصول را با هدف افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان در بخش‌های پشتیبانی سازمان‌ها از مشتریان، کاربردی کنیم.

وی یکی از کاربردهای مدل‌های زبانی را ایجاد فضای چت بات ( Chatbot) عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر آن برای آنکه بتوانیم تعامل با این مدل را تسهیل کنیم، سرویس تبدیل صوت به متن را راه‌اندازی کردیم و با این سرویس دیگر نیاز نیست کاربران متن سؤالات مورد نظر خود را تایپ کنند، بلکه کاربر سؤالات خود را می‌پرسد و با سرویس تبدیل صوت به متن، سؤالات بیان شده تبدیل به متن می‌شود.

این فناور یادآور شد: متن تهیه شده به مدل زبانی طراحی شده ارسال می‌شود. این مدل قدرت استنتاج دارد و پاسخ فرد را تولید کرده و به کاربر ارائه می‌دهد.

وی، یکی از ویژگی‌های مهم مدل‌های زبانی را دارا بودن قدرت جابه‌جایی در زبان‌های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: در مدل‌های کلاسیکی که در سالیان گذشته در حوزه تکنولوژی استفاده می‌شد، ما مجبور بودیم مدل‌های مجزایی را برای زبان‌های مختلف فارسی و انگلیسی و غیره تولید کنیم، ولی ویژگی مهم این مدل‌ها این است که به راحتی می‌توان به هر زبانی با آن صحبت کرد.

مدیر عامل این شرکت افزود: می‌توان امکان دسترسی این مدل به آیین‌نامه‌ها و اطلاعات سازمانی به زبان فارسی را داد، ولی یک عرب زبان می‌تواند درباره این آیین‌نامه‌ها با آن صحبت کند.

وی در خصوص کمک این مدل‌های زبانی به حکمرانی، گفت: این مدل‌ها قدرت استنتاج دارند. ذهن ما قدرت تحلیل دارد، ولی حافظه محدودی دارد؛ اما این مدل‌ها می‌توانند حافظه‌های بسیار بزرگی داشته باشند و در آن واحد در پاسخ به یک سؤال داده‌های بسیار زیادی را به طور منصفانه پردازش کرده و پاسخ یک مساله را ارائه دهند.

کلماتی تاکید کرد: هر چه داده‌های این مدل‌ها بیشتر باشد، پاسخ‌های کامل‌تری ارائه می‌شود و این شیوه می‌تواند در حل مسائل کشور، یاری دهنده حکمرانان باشد.

وی با اشاره به کاربرد مدل زبانی توسعه داده شده در این شرکت در حوزه‌های علمی، اظهار کرد: نسخه آزمایشی این مدل را طراحی کردیم و در آن ۳ میلیارد رکورد اطلاعاتی در فاز طراحی برای آموزش طراحی کردیم و تست‌های انجام شده نشان داد که دقت بالایی در زبان فارسی دارد. این محصول یکی از محصولاتی است که بیشترین تطبیق‌پذیری را روی زبان فارسی و دستور زبان فارسی دارد.

مدیر عامل این شرکت استارت‌آپی از انعقاد قراردادی با آستان قدس رضوی برای کاربردی کردن این مدل خبر داد و گفت‌: علاوه بر آن دو قرارداد دیگر را با دو وزارتخانه در دستور کار داریم و در این همکاری‌ها سعی می‌کنیم این پروژه را به طرح‌های خرد دیگری تبدیل کنیم تا کسب و کارهای خرد نیز بتوانند از این مدل زبانی استفاده کنند.

وی یادآور شد: از این طریق تلاش داریم که هر کسب و کاری داده‌های خود را بر روی این مدل زبانی بارگذاری کند و به راحتی بتواند چت بات (Chatbot) خود را بدون دانستن زبان برنامه‌نویسی، در یک فضای تعاملی بسازد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403060603654/ChatGPT-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86

مریم رضایی

مریم رضایی

نوشته‌ی بعدی

افزایش رومینگ ملی به ۳۰ میلیون مکالمه

نوشته‌های تازه

  • الزام برای به دست آوردن مجوز وزارت بهداشت برای برنامه های خدمات آزمایشگاهی
  • ما مخالف حل مجوز تاکسی های اینترنتی شهرداری ها هستیم
  • اتفاقی که برای جلسه سخنگوی دولت با سخنگوی دولت افتاد
  • برنامه وزارت ارتباطات برای جذب مشارکت در بخش خصوصی در پروژه های ملی
  • قیمت طلا در بازار تهران سقوط می کند
  • ارسال پیام کوتاه و اخطار ممنوع است
  • تولید محتوای گسترده از میراث تاریخی و مذهبی با هوش مصنوعی
  • ما باید دانش آموزان را برای ابزارهای هوش مصنوعی آماده کنیم
  • بحران هویت انسانی در دوران هوش مصنوعی به ایده های جدید نیاز دارد
  • پشتیبانی تأیید شده از تولید بزرگ در فضای مجازی/ محتوای تشکیل شده در کشور
  • تعداد مشترکین ثابت و تلفن همراه برای اتصال باند پهن چقدر است؟
  • تأثیر ملموس از هوش مصنوعی در بهبود بخش فرهنگی و رسانه ای/کاهش هزینه های تولید با استفاده از هوش مصنوعی
  • یک مشکل غیر منتظره در فولاد قانونگذاری
  • ثبت نام 2 میلیون رومینگ تماس ملی
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • نقش اصلی فن آوری های ارتباطی در شکل دادن به آینده هوشمند
  • 2 ٪ سهم ارتباطات ثابت از شکایات ثبت شده در سیستم 1
  • طراحی 2 پروژه هوش مصنوعی کلانشهر برای کمک به تسکین انرژی
  • مشترکین پهنای باند موبایل از 5 میلیون کاربر فراتر رفتند
  • توزیع دو بسته 6 تریلیون تومانی برای حمایت از شرکت ها بر اساس دانش
  • آخرین وضعیت وب سایت ها برای نسل های پنجم کشور
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • مدیریت و شفافیت مبتنی بر داده بهترین نوع مدیریت افراد است
  • Ranjbarzadeh: سرانجام اینترنت باعث آسیب جدی به تجارت اینترنت شد
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • کشف برنامه های ارتباطات ملی در روز ارتباطات جهانی
  • چرا اینترنت در طول برق کند می شود؟
  • ویدیو/ پزشکان: مدیریت بدون اطلاعات و داده های دقیق ، سرگردان
  • کیفیت خواسته های وزارت ارتباطات
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • ما تحت وزن قلدری قرار نخواهیم گرفت/دستاوردهای علمی را رها نخواهیم کرد
  • اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم ، به داده نیاز داریم
  • حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح ICT
  • کاشت نبض یک گل – isna
  • چالش های ویدئویی/ پنهان در قلب فیبر
  • منشور ایرانی برای تغییر روابط عمومی
  • مهمترین موانع برای توسعه فیبر در کشور/ برای محتوای ایران باید جابجا شود
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزیر ارتباطات در مورد تأخیر اینترنت در هنگام وقفه در منبع تغذیه توضیح داد
  • حراج فرکانس 5G هفته آینده برگزار می شود
  • شفافیت بیشتر در مورد توهمات و محتوای مضر هوش مصنوعی از Open II
  • نیاز به استفاده از فناوری های پیشرفته برای دستیابی به عدالت دیجیتال
  • حمله سایبری علیه ارز پایه و سهام کوین
  • بزرگترین آشفتگی مغناطیسی در جهان توسط پست در کهکشان ارسال شد
  • روز ارتباطات جهانی ؛ امکان بررسی صنعت فناوری اطلاعات
  • جمعیت کاربران اینترنت چقدر افزایش می یابد؟
  • تعرفه های اینترنتی به طور تصادفی افزایش نمی یابد/ با متخلفین سروکار خواهد داشت
  • افزایش تصادفی در تعرفه های اینترنت منجر به نگرش کارآموز خواهد شد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.