• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه, سپتامبر 1, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

حذف خودروهای چینی از جاده‌های آمریکا استارت خورد

توسط زهرا وثوقی
سپتامبر 24, 2024
در اخبار
0

وزارت بازرگانی آمریکا با استناد به نگرانی‌های امنیتی، ممنوعیت سخت افزار و نرم افزار چینی خودروهای متصل را در جاده‌های آمریکا پیشنهاد کرد.

به گزارش ایسنا، مقررات پیشنهادی، عملا خودروها و کامیون‌های چینی را در بازار آمریکا حذف خواهد کرد و خودروسازان آمریکایی و سایر خودروسازان بزرگ را وادار می‌کند نرم افزار و سخت افزار چینی را از خودروهای خود در آمریکا حذف کنند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نگرانی‌هایی را درباره جمع آوری داده کاربران آمریکایی در خودروهای متصل و احتمال دستکاری خودروهای متصل به اینترنت و سیستم‌های ناوبری توسط عوامل خارجی، مطرح کرده است.

ممنوعیت پیشنهادی مانع از تست خودروهای خودران خودروسازان چینی در جاده‌های آمریکا خواهد شد و این ممنوعیت شامل سخت افزار و نرم افزار ساخت روسیه هم می‌شود و ممکن است به سایر کشورهای متخاصم گسترش پیدا کند.

بر اساس این پیشنهاد، ممنوعیت نرم افزاری در سال ۲۰۲۷ اجرایی می‌شود و ممنوعیت سخت افزاری در سال ۲۰۳۰ یا ژانویه ۲۰۲۹ به اجرا گذاشته می‌شود.

وزارت بازرگانی یک مهلت ۳۰ روزه برای دریافت بازخورد درباره این پیشنهاد داده و امیدوار است آن را تا ۲۰ ژانویه نهایی کند. این مقررات همه خودروهای جاده‌ای را پوشش می‌دهد اما شامل خودروهای کشاورزی یا معدنی که در جاده‌های عمومی استفاده نمی‌شوند و همچنین پهپادها و قطارها نمی‌شود.

این اقدام تشدید قابل توجهی در محدودیت‌های آمریکا بر خودروها، نرم افزارها و قطعات چینی است. دولت بایدن در ماه جاری، افزایش شدید تعرفه‌ها بر واردات چینی، از جمله تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی و افزایش تعرفه واردات برای باتری‌های برقی و مواد معدنی کلیدی را اعمال کرد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: زمانی که دشمنان خارجی نرم‌افزاری برای ساخت وسیله نقلیه می‌سازند، به معنای آن است که می‌توان از آن برای نظارت استفاده کرد، می‌توان از راه دور آن را کنترل کرد که حریم خصوصی و ایمنی آمریکایی‌ها را در جاده‌ها تهدید می‌کند. در یک موقعیت حساس، یک دشمن خارجی می‌تواند تمام وسایل نقلیه خود را که در آمریکا کار می‌کنند، خاموش یا کنترل کند و همزمان، باعث تصادف و مسدود کردن جاده‌ها شود.

ریموندو گفت: خودروهای ساخت چین یا کامیون‌های سبک وارداتی نسبتا کمی در آمریکا وجود دارد. وزارت بازرگانی قبل از اینکه تامین کنندگان، خودروسازان و قطعات خودروی مرتبط با چین و روسیه متداول و فراگیر شوند، عمل می‌کند. ما دست روی دست نمی‌گذاریم تا جاده‌های ما پر از این خودروها شوند و این ریسک، بی‌نهایت جدی است.

تقریبا تمام خودروها و کامیون‌های جدید که دارای سخت‌ افزار شبکه داخلی برای دسترسی به اینترنت هستند و امکان اشتراک‌گذاری داده‌ها را با دستگاه‌های داخل و خارج خودرو فراهم می‌کند، «متصل» در نظر گرفته می‌شوند.

وزارت بازرگانی اعلام کرد این قانون به معنای ممنوعیت تمام خودروهای تولید شده در چین است، اما به خودروسازان چینی اجازه می‌دهد تا دنبال دریافت مجوزهای خاص برای معافیت باشند.

لیز کانن، رئیس دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بازرگانی آمریکا، گفت: در این مرحله، پیش‌بینی می‌کنیم هر خودرویی که در چین تولید می‌شود و در آمریکا فروخته می‌شود، مشمول این ممنوعیت‌ها می‌شود. وی افزود: این مقررات، جنرال موتور و فورد موتور را وادار خواهد کرد فروش خودروهای وارداتی از چین را در آمریکا متوقف کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در نشست خبری اظهار کرد: شواهد زیادی از قرار دادن بدافزار توسط چین در زیرساخت‌های حیاتی آمریکا دارد. با وجود میلیون‌ها وسیله نقلیه در جاده‌ها که هرکدام از آنها ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کنند، خطر اختلال و خرابکاری به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین از واشنگتن می‌خواهد به اصول بازار احترام بگذارد و محیط تجاری باز، منصفانه، شفاف و بدون تبعیض را برای شرکت‌های چینی فراهم کند. چین قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود محافظت خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، گروه اتحاد برای نوآوری خودرو که شامل خودروسازان بزرگی نظیر جنرال موتور، تویوتا، فولکس واگن و هیونداری است، اعلام کرد برخی از خودروسازان به زمان بیشتری برای عمل به این مقررات نیاز دارند. سخت افزار یا نرم افزار خودروی متصل که از چین به آمریکا وارد شود، اندک است اما این مقررات، در بعضی از موارد، تولیدکنندگان خودرو را ملزم می‌کند که تامین کنندگان دیگری بیابند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403070302277/%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

جنایت رژیم صهیونیستی در تبدیل ابزار ارتباطی به ابزار کشنده

نوشته‌های تازه

  • فناوری رباتیک از شرکت ملی پست برنده جایزه نوآوری APPU شد
  • کاهش سوالات/ صرفه جویی در 2 میلیون صفحه کاغذ+فیلم
  • وزارت فرهنگ و ارتباطات برای ستایش مدیران زنان در کرمان
  • وزیر فرهنگ: اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فضای جدیدی ایجاد کرده است
  • چالش های فن آوری صنعت پستی کشور برطرف شده است
  • ماکو دروازه دیجیتال ایرانی به اروپا
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از فیلتر کردن تا جنگ بی رحمانه با حملات سایبری
  • خلاء قانونی و ضعف زیرساخت ها ارزیابی واقعی شرکتهای مبتنی بر دانش را متوقف می کنند
  • برای به دست آوردن رضایت مردم ؛ وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم
  • 2 ٪ از مناطق شهری و 2 ٪ از مناطق روستایی Geokad هستند
  • وزیر ارتباطات: بدون انرژی از طریق تلاش اضافی برطرف می شود ، نه گناهکار
  • به معاون وزیر ارتباطات توصیه کنید تا مشکل دخالت Wi-Fi را در مناطق شلوغ حل کنید
  • هزینه های اینترنتی شاهر عقب و باباک زنجانی مجوز/ آب بندی نمی کنند
  • مالیات های اینترنتی شهرت و باباک زنجانی هیچ مجوز ندارند/ ما آب بندی داریم
  • تخصیص یک میلیون و هزاران گذرنامه عبادت از طریق پست
  • ربات کروی ناسا واژگون نشده + فیلم
  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است
  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.