• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
جمعه, جولای 4, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

حل مشکل گیمرها با یک اقدام مهم

توسط یاسمین نسبتی
سپتامبر 24, 2024
در اخبار
0

در حال حاضر گیم در دنیا جزو پرسودترین صنعت‌هاست و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بازگشت سرمایه بسیاری داشته باشد، بر این اساس حمایت دولت از این صنعت و فعالان آن مانند راه‌اندازی سایت کاهش پینگ بازی در سال‌های گذشته توانست کمک شایانی به تقویت این حوزه بکند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر صنعت ساخت بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای به گسترده‌ترین و سودآورترین حرفه‌ها در صنعت سرگرمی کودکان تبدیل شده است بنابراین یکی از پررونق‌ترین و محبوب‌ترین دستاوردهای دنیای تکنولوژی که روز به روز توجه بیشتری به خود جلب می‌کند را می‌توان صنعت گیمینگ دانست که در این صنعت پلتفرم‌های اجرای بازی‌ها، نقش و جایگاه بسیار مهمی دارند.     

در ایران نیز تا پیش از تأسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۸۷ بازی سازی در ایران چندان جدی گرفته نمی‌شد اما پس از آن تحولی بزرگ در این حوزه ایجاد شد چراکه این بنیاد ماموریت‌های گوناگونی از جمله رونق تولید بازی‌های ایرانی، نظارت بر محتوای بازی‌های خارجی، آموزش بازی‌سازی، پژوهش در بازی‌های ویدیویی و … را برعهده گرفت و در بخش آموزش هم «انستیتو ملی بازی‌سازی ایران» ایجاد شد.     

با معطوف شدن توجهات به این سمت، ‌ایران نیز همانند سایر کشورها در این صنعت پیشرو شناخته شد به گونه‌ای که توانست رتبه نخست منطقه را کسب کنند و دیگر کشورها مانند ترکیه، ‌عربستان، امارات، قطر و … بیش از گذشته به اهمیت این بازی‌ها پی‌ برده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی را بر این حوزه کردند. به عنوان مثال در عربستان ۷۰ درصد درآمد نفتی را در ۵ صنعت مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند که یکی از آنها بازی‌سازی است.  

از آنجا که در حال حاضر گیم در دنیا جزو پرسودترین صنعت‌هاست، سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بازگشت خیلی زیادی داشته باشد. بر این اساس حمایت دولت از این صنعت و فعالان آن از جمله درخواست‌هایی که از سوی گیمرها مطرح می‌شود. اگرچه در تمام دنیا گیمرهای حرفه‌ای زندگی خوبی دارند و از لحاظ هزینه‌ها تامین هستند ولی با همه این احوال ایجاد بستر بازی‌های آنلاین و اینترنت و آی‌پی‌های مناسب و تسهیلات اخذ ویزا از تسهیلات مالی مهم‌تر است.

کاهش پینگ‌ بازی‌های رایانه‌ای از طریق راه‌اندازی سایت رادار گیم

در همین راستا طی سال‌های گذشته اقدامات بسیاری برای برای حل چالش‌های این حوزه انجام شده است به طور مثال یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشور همواره با آن روبرو بودند، سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بود که سبب اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌شد. بنابراین وعده کاهش پینگ بازی و افزایش سرعت بازی‌ها از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم مطرح شد و درنهایت ۲۷ دی ماه سال ۱۴۰۱ سایت و اپلیکیشن کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای رونمایی و با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، به نام رادار بازی راه اندازی شده است.

استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد. این اتفاق از طریق انتقال CDN های این بازی ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان صورت گرفت و گیمرها می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.  

براساس آخرین آمار اعلام شده در دولت سیزدهم راه اندازی سرویس رادارگیم برای بهبود تجربه کاربری گیمرها با بیش از ۱۵ میلیون کاربر از جمله این خدمات و اقدامات راهبردی وزارت ارتباطات بود و این سرویس پینگ ۱۰۰ مورد از بازی‌های پر مخاطب را بیش از ۴۰ درصد کاهش داد.

ایران چند میلیون گیمر دارد؟

طی ماه های گذشته گزارش اطلاعات تفکیک بازیکنان ایرانی منتشر شد که نتایج آن نشان حاکی از آن بود از مجموع ۳۴ میلیون نفری که در ایران به بازی‌های رایانه‌ای مشغول هستند؛ بازیکنان مرد جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون و بازیکنان زن جمعیتی برابر با ۱۴ میلیون را به خود اختصاص داده‌اند. در بین زنان ۵۷ درصد در زمره بازیکنان علاقه‌مند، ۳۷ درصد در زمره بازیکنان مصمم و ۵ درصد جز بازیکنان حرفه‌ای یا پیشتاز هستند و در بین مردان نیز بیشترین میزان فراوانی بازیکنان مربوط به بازیکنان مصمم بوده است.  

در این پژوهش ۳ دسته از بازیکنان شناسایی شده‌اند. مقصود از بازیکنانِ علاقه‌مند، افرادی است که یک تا ۵ ساعت در هفته را صرف تجربه بازی‌های دیجیتالی می‌کنند. این بازیکنان بیشتر برای مدت کوتاهی در شرایط خاص مشغول بازی می شوند. دسته دوم از بازیکنان را بازیکنان مصمم تشکیل می‌دهند که ۵ تا ۲۱ ساعت در هفته صرف تجربه بازی‌های دیجیتالی می‌کنند که این دسته از بازیکنان گروه میانی از بازیکنان هستند. در نهایت نیز دسته سوم بازیکنان حرفه‌ای هستند که به معنای واقعی به شدت درگیر بازی‌های ­دیجیتال هستند. در سایر شاخص‌ها نظیر هزینه‌کرد، میزان بازی آنلاین و میزان ساعتی که در روز صرف بازی می‌­کنند نیز در جایگاه نخست قرار دارند.   

بیشترین دسته بازیکنان در ایران متعلق به بازیکنان علاقه‌مند است که ۴۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر آن چه گفته شد، بازیکنان حرفه‌ای که کوچک‌ترین گروه از بازیکنان هستند شامل ۱۲ درصد از بازیکنان ایرانی هستند.

بنابراین با توجه به رشد بازی‌های رایانه‌ای و برخورداری از فوایدی مانند ارزآوری و ایجاد اشتغال در کشور انتظار می‌رود حوزه بازی‌های رایانه‌ای، حمایت از بازی‌سازان و تسهیل فعالیت آنها مانند ثبات شبکه اینترنت در دولت چهاردهم مورد توجه مسئولان همچون گذشته قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403070302036/%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%87%D9%85

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

اجرایی شدن توافقنامه‌های همکاری میان تهران و هاوانا

نوشته‌های تازه

  • برای شناسایی شرکت های فعال در خدمت نمازگزاران Arbaeen تماس بگیرید
  • “تغییر آدرس” و “درخواست انتشار در آدرس جدید” را راه اندازی کنید
  • مقاومت در برابر زیرساخت های ارتباطی در اوج جنگ 6 روزه تحمیل شده
  • ارتباط نمازگزاران از آربین با ظاهر هماهنگ و جهادی تسهیل می شود
  • وزیر ارتباطات: از هر اقدامی که باعث تضعیف نزدیکی ملی شود باید اجتناب شود
  • مردم ایران هیچ تجاوز/ نیاز به مستند سازی جنایات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده را نمی پذیرند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت دسترسی به ارتباطات به پیش شرط ها بازگشت
  • به طور خودکار مجوزهای فعالیت صادر شده توسط سازمان فناوری اطلاعات
  • بازدید از وزیر ارتباطات به سیستم عامل ها و شرکت های دیجیتال
  • پشتیبانی هدف برای شرکتهای مبتنی بر دانش در زمینه ارتباطات افزایش یافته است
  • تماس تلفنی تلفن ثابت تا پایان ماه ژوئیه رایگان بود
  • نیاز فوری به همکاری استراتژیک برای محافظت از زیرساخت های حیاتی
  • ارز مبادله Nubitx: ما مبلغ سرقت شده را جبران می کنیم
  • ایرانیان در خارج از کشور دسترسی به فرستاده های محلی/کاهش برخی محدودیت ها
  • حملات سایبری قبل از حمله به ایران/ کودکان بی گناه در یک رویا کشته شد
  • کاربران خارجی وارد برنامه می شوند.
  • شهروندان از پیام های متنی و نمایندگان مراقبت می کنند
  • تمهیدات جدید برای گیرندگان بسته های پستی نه در مقصد
  • اعلامیه وزارت ارتباطات پس از محدودیت های دسترسی به اینترنت
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های موقت اینترنت
  • همکاری ناسا با 1.5 میلیارد دلار با هند
  • بیت کوین همچنان به ضرب و شتم تجاوزگر ادامه می دهد
  • به شماره های خارجی ناشناس پاسخ ندهید
  • برش از Google و مقیاس هوش مصنوعی برای دنبال کردن سرمایه گذاری بزرگ متا
  • هواوی و SMIC به لیست کنترل صادرات تایوان اضافه شدند
  • سرمایه گذاری آمازون با قیمت 2 میلیارد دلار زیرساخت استرالیا دیتاسنتر استرالیا
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • نمایشگاه المپوس بار دیگر به تعویق افتاد
  • نمایشگاه المپوس به تعویق افتاد
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزارت ارتباطات: اینترنت موقت محدود است
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های اینترنتی یک کشور موقت است
  • تسلا کار سابق مهندس را به ارمغان آورده است
  • جرم شغل غیر جذاب نیست
  • اختلال اینترنتی کشور – isna
  • فرصتی برای یک مکالمه لحظه ای برای یک مرد فلج با فناوری جدید فراهم کنید
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • از آخرین وضعیت خدمات ملی دولت هوشمند گرفته تا تولید آفتابی در وزارت ارتباطات
  • بهبود قوانین ؛ اساس جریان تبادل داده
  • استفاده از هوش مصنوعی در ویکی پدیا را متوقف کنید
  • استفاده تجربی از هوش مصنوعی در ویکی پدیا متوقف شد
  • بسترهای شبکه های اجتماعی به انتشارات مصرف کننده پاسخ می دهند
  • عامل اصلی در کاهش کیفیت پوشش موبایل چیست؟
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • مشارکت 2 میلیارد دلار در اقتصاد ایالات متحده در اقتصاد ایالات متحده
  • بیت کوین به 6000 دلار می رسد؟
  • وزارت ارتباطات از 2 کیلو وات فراتر رفت
  • تشکیل تیم توسعه مصنوعی متا با نظارت مستقیم زاکربرگ
  • “Android 16” صادر شده – ISNA

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.