• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, می 21, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

رد پای هوش مصنوعی در صنعت پست ایران

توسط یاسمین نسبتی
اکتبر 13, 2024
در اخبار
0

به گفته مسئولان از آنجایی که انتظارات مشتریان همواره در حال تغییر و افزایش است، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می توان الگوهای رفتاری مشتریان را تحلیل و نیازهای آنها را پیش‌بینی کرد که در نهایت بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت ایشان را رقم زد.

به گزارش ایسنا، با پیشرفت فناوری‌های نوین و افزایش نیاز به خدمات دولتی کارآمد، ارزان و به موقع، کاربردی‌سازی فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی، در صنایع مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه این اقدامات می‌تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، افزایش شفافیت و ارائه خدمات بهتر به شهروندان کمک کند.      

هوش مصنوعی به عنوان یکی از پرشتاب‌ترین فناوری‌های در حال تکوین، پتانسیل ایجاد تحول‌های انقلابی زیادی در جنبه‌های مختلف زندگی بشر را دارد و یکی از فناوری‌های کلیدی به شمار می رود که در حال تکوین  بوده و می‌تواند به پردازش‌های صنعتی و حل مسائل مختلف جامعه کمک فراوانی می‌کند.

از آنجایی که چند سالی است رد پای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های مختلف مشاهده می شود، صنعت پست نیز از این موضوع غافل نمانده و توجه و استفاده از این فناوری همانند سایر کشور مورد توجه ایران نیز قرار گرفته است که می‌تواند به تحولاتی مهمی در عملکرد و خدمات این حوزه کند.

به اعتقاد کارشناسان استفاده از هوش مصنوعی در شرکت‌های پستی می‌تواند تجربه مثبتی برای مشتریان ایجاد کند و مزایایی مانند افزایش بهره وری، کارایایی و سرعت عملیات، کاهش خطا و هزینه، بهبود تجربه مشتری با رصد لحظه‌ای مرسولات، اطلاعات دقیق تحویل و پشتیبانی سریع، پیشگیری از تاخیرات و پرداخت غرامت پستی و سایر موارد به همراه داشته باشد.

در همین رابطه اخیرا محمد احمدی- معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از مرکز تماس امور مشتریان بازدید کرد. وی در این بازدید ضمن بررسی عملکرد این مرکز گفت: مراکز تماس یکی از حوزه‌های حساس عملیاتی در هر سازمان است که تجربه مشتری در تعامل با کارکنان آن، نقش مهمی در شکل‌گیری نگاه مثبت به کسب و کار و برند مجموعه را در ذهن او شکل می‌دهد. 

رد پای هوش مصنوعی در صنعت پست ایران

احمدی به بهره‌گیری از هوش مصنوعی و سایر اشکال آن در ارتقای عملکرد این مرکز اشاره کرد و افزود: از آنجایی که انتظارات مشتریان همواره در حال تغییر و افزایش است، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می توان الگوهای رفتاری مشتریان را تحلیل و نیازهای آنها را پیش‌بینی کرد که در نهایت، بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت ایشان را رقم زد.

گفتنی است استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پست پیش تر مورد تأکید مسئولان از جمله وزیر ارتباطات قرار گرفته بود. روزهای آغاز به کار دولت اعلام شد که نگاه و برخورد این دولت با هوش مصنوعی در صنایع فعال و کاربردی سازی آن نیز قابل توجه خواهد بود.  

سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضایتمندی مردم از خدمات پست با محوریت هوش مصنوعی و بهینه سازی فرایندها را از دیگر برنامه‌های خود عنوان و اظهار کرده بود: امیدواریم با استفاده از خدمات سکویی و مشارکت بخش خصوصی و تعامل با شرکت‌های بین‌المللی پستی و حمل و نقل دنبال کنیم.    

به اعتقاد وی آینده صنعت پست کشور بسیار روشن و رو به توسعه است با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان خدمات پستی کشور را به سطح استانداردهای جهانی ارتقاء داده و رضایت‌مندی ذینفعان را حاصل کرد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403072216867/%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

جمعیت کاربران اینترنت به ۵.۵ میلیارد نفر نزدیک شد

نوشته‌های تازه

  • هوش مصنوعی جینا به سوالات بخش مرورگر باز شما پاسخ می دهد
  • تاج گذاری نام خلیج فارس در Google Legal دنبال کردن –
  • مهندسی ایرانی “Google” لیوان شرکت های شرکت در فارسی
  • کشف فرصت “مجازی” گوگل
  • تأثیر منفی منبع تغذیه به اینترنت ، موبایل و دستگاههای خودپرداز
  • هوش مصنوعی گوگل به Gmail پاسخ می دهد
  • وزارت ارتباطات شروع 5 سایت ارتباطی جدید در اردیبیل را معرفی می کند
  • استدلال ، ویژگی های صوتی و پشتیبانی چند جانبه را در هوش مصنوعی Google بهبود بخشید
  • “Google Mate” مجهز به ترجمه زنده بود
  • ما از یک تجارت بر اساس فناوری اطلاعات پشتیبانی می کنیم/ 2 ٪ از روستاهای خوزستان را با شبکه ملی اطلاعات وصل می کنیم
  • Google یک تماس ویدیویی 2D برقرار کرد
  • همکاری 5 میلیون دلاری گوگل برای توسعه عینک هوش مصنوعی
  • ایجاد جریان داده برای مدیریت هوشمند ضروری است
  • فاصله بیت کوین با رکورد جدید کاهش یافته است
  • کشف اطلاعات ویدیویی ویدیویی Google
  • آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل کشف شد
  • چگونه هوش مصنوعی در میدان سیاست/سیاست ایران می خواهد به 5 کشور اول AI بپیوندد
  • چند سرویس پستی در نمایشگاه بین المللی کتاب ثبت شده است؟
  • کشف اولین سیستم رمزگذاری کوانتومی جهان در جهان
  • وزیر ارتباطات از توسعه هوش مصنوعی و فیبر خبر می دهد
  • ترانزیت ، هوش مصنوعی و داده های اقتصاد دیجیتال مناسب برای همکاری در ایران -turkmenistan
  • روابط عمومی در عصر کوانتومی برگزار می شود
  • ترانزیت ، هوش مصنوعی و داده های اقتصاد دیجیتال مناسب برای همکاری در ایران -turkmenistan
  • جلسات مجازی دو جانبه ایرانی با پاکستان و قزاقستان برگزار شد
  • جلسات مجازی دو جانبه با پاکستان و قزاقستان برگزار شد
  • 4G یک اکوسیستم تجاری جدید است
  • در حال سقوط شدید صادرات آیفون از چین به آمریکا
  • رشد حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، برخلاف سیاست های عمومی سیستم
  • برنامه های داده ماهواره ای در سایر مناطق تخصصی توسعه یافته است
  • Starlink در بنگلادش راه اندازی می شود
  • شروع آسیب پذیری در محصولات مایکروسافت
  • تحول در هنگام دسترسی افراد به اینترنت
  • چگونه روسیه اخبار جعلی را اداره می کند
  • پیام و سقوط آنی بیت کوین
  • پردیس اطلاعات مصنوعی میزبان تصمیمی در مورد راه حل تصمیم گیری دیجیتال/افشای یک کنفرانس فرمان و کنترل ملی است
  • آیا بالاخره عمر باتری آیفون برطرف شده است؟
  • کدام مدل از هوش مصنوعی Open II بهتر است؟
  • مسیر توسعه اینترنت خیلی سریع و بالا شروع می شود
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • Hanniki: سواد رسانه ای به این معنی است که چگونه فناوری می تواند همدلی باشد نه انزوا
  • ورود شیائومی به نبرد برای تراشه های پیشرو با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلار
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی مسیر دولت و ارتباطات انسانی را دگرگون می کند
  • تنظیم مجدد تنظیم کننده رامسار و تغییر ؛ آیا شرکت تخصصی بانک مرکزی را رها می کند؟
  • تصاویر ماهواره ای از ابزارهای غیرقابل تحمل در آلودگی هوا
  • هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • تعرفه اینترنت موبایل افزایش نمی یابد
  • تحول در بازار کار ایران ؛ از نگرانی های مهارت گرفته تا فرصت های هوش مصنوعی
  • تأکید پارلمان بر لزوم تسهیل دسترسی و استفاده از افراد از اینترنت

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.