منشور روابط عمومی ایران توسط اساتید و اساتید در روابط عمومی تدوین و منتشر شده است تا بتواند یک تحول اساسی در روابط با مردم و تشویق جایگاه آن در سازمان ها و جامعه ایجاد کند.
حمید شکری هنکا ، مدرس ارتباطات و روابط عمومی ، به عنوان دبیر منشور برای تبدیل کشور ، جزئیات منشور ایران را برای تغییر روابط عمومی توضیح داد: این منشور ، که شامل چهار مقاله است ، یک چارچوب جامع برای ارتقاء اثربخشی و مدیریت سازمان ارائه می دهد. این تدوین شده است تا نقش حیاتی روابط عمومی در دستیابی به اهداف توسعه کشور ، دستیابی به اهداف سازمانها و ارتقاء آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی را به عهده بگیرد.
شوکری خانخاه تأکید کرد که این منشور نقشه راه جدیدی برای ارتقاء سیستم ارتباطی یکپارچه کشور و نگرانی های کارشناسان و کارشناسان روابط عمومی در مورد موقعیت روابط عمومی در کشور است ، گفت: توسعه دهندگان این منشور داوود زاری ، حمید زی پارو. اجرای کامل و مشارکت آن و مشارکت سازمانها ، ارگان ها و انجمن ها می تواند شاهد تغییر چشمگیر در روابط ایران با مردم باشد و به افزایش آگاهی ، افزایش اعتماد به نفس و ترویج مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کند.
وی افزود: “جلسات و ملاحظات زیادی برای تدوین این منشور وجود دارد ، و ما معتقدیم که این سند استراتژیک می تواند به عنوان کارت جاده ای برای تبدیل روابط عمومی به ایران توسط همه سازمان ها ، انجمن های تخصصی و دانشمندان مورد استفاده قرار گیرد.”
شوکری خانخا همچنین گفت: “با انجام این اصول و تلاش ها برای بهبود مداوم سیستم ارتباطی یکپارچه کشور ، ما می توانیم شاهد تغییر چشمگیر در کمال آگاهی ، افزایش اعتماد و ارتقاء مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد یک استراتژیک و سازمان باشیم.
دبیر گروه کار برای تدوین منشور روابط عمومی ، در پایان ، مهمترین محورهای منشور را به شرح زیر توصیف کرد:
تحول در فرآیند به دست آوردن و آموزش منابع انسانی: استخدام نیروهای تخصصی و درگیر ، تهیه برنامه هایی برای آموزش به سالها و ایجاد فرصتهای فردی برای آموزش و توسعه کارمندان.
* بررسی ساختار و سازمان سازمانی: طراحی یک ساختار انعطاف پذیر و اول سازمانی ، تعیین شغل های تخصصی و ارائه تجهیزات و فناوری های جدید.
* رای گیری استقلال و مشارکت در تصمیمات استراتژیک: حضور فعال روابط عمومی در تصمیمات کلان سازمان و بودجه مستقل.
* رویکرد و برنامه ریزی استراتژیک مسئله: شناسایی و تجزیه و تحلیل مشکلات سازمان و تدوین برنامه های استراتژیک با هدف دستیابی به اهداف کلان.
* سیستم برای فرآیندهای جدید ارتباطات و نوآوری: استفاده از فناوری های مدرن و ابزارهای دیجیتالی ، به ویژه هوش مصنوعی ، برای ارتقاء ارتباطات.
ارزیابی فرآیند و اثربخشی: تعیین عملکرد کلیدی عملکرد (KPI) و ارزیابی مداوم روابط عمومی.
* ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی: مشارکت در پروژه های ملی ، ترویج فرهنگ سازمانی و ارزشهای اخلاقی و رفتار مسئولانه.
* ارتباطات استراتژیک و مدیریت اخلاق حرفه ای در بحران: توسعه برنامه های مدیریت بحران ، نظارت بر اصول اخلاق حرفه ای و اطلاعات شفاف و به موقع.
* فرآیندهای ارتباطی سازمانها را با انسان تغییر دهید: تسهیل و تسریع ارتباطات ، از بین بردن پیچیدگی های اداری و کاهش فساد.
به گفته شکری خان ، منشور روابط عمومی این کشور به کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی داده شده است تا گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول اساسی روابط عمومی مدرن در جامعه بردارند.
پایان پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404022718906/%D9%85%D9%86%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AF