افراد آگاه می گویند ناتوانی مداوم اپل در تسلط بر هوش مصنوعی ، تهدیدی جدی برای تسلط آیفون و همچنین برنامه های آینده نگر این شرکت از جمله تولید روبات ها و سایر محصولات پیشرفته است.
به گفته اینا ، در سال 2 ، به نظر می رسد که تلاش های اپل برای هوش مصنوعی بالاخره راه درستی است. در اوایل همان سال ، نرم افزار اپل کریگ فدرگی گروه قدیمی خود را جمع کرد و اشتغال زیادی را اعلام کرد. این شرکت موفق شد جان یاندره را از گوگل جذب کند تا مسئولیت مدیریت اطلاعات مصنوعی اپل را به عهده بگیرد.
به گفته بلومبرگ ، جیاناندیا ، که در صنعت مانند JG شناخته شده است ، قبلاً تیم های جستجو و اطلاعات مصنوعی گوگل را اداره کرده است. این نقش مهمی در کاربرد فن آوری های هوش مصنوعی مدرن در خدماتی مانند Google Photos ، Translate و Gmail ایفا کرده است. دستاوردهایی که همراه با خرید شرکت پیشرو DeepMind در سال 2 ، جایگاه گوگل را به عنوان یکی از رهبران غیرقابل انکار هوش مصنوعی تلفیق کرد.
برای رهبران اپل ، استخدام جیاناندیا نه تنها پیروزی بر رقیب سرسخت گوگل بود ، بلکه امید به تحول اپل و حرکت به سمت تبدیل ابرقدرت هوش مصنوعی بود. درست قبل از مرگ استیو جابز ، در سال 2 ، این شرکت دستیار صوتی خود سیری را اعلام کرد. در آن زمان ، به نظر می رسید که سیری از داستان های علمی شناخته شده است و اپل دوباره موفق شد یک مفهوم آینده را به یک محصول عملی و اجتماعی تبدیل کند.
اما طی چند سال ، گوگل ، آمازون و سایر رقبا دستیاران خود را معرفی کردند که بسیار پیشرفته تر و باهوش تر به نظر می رسیدند. در حالی که Siri اپل هنوز درک دستورات ساده و ویژگی های اساسی دشوار بود.
هنگامی که جان Janandia برای رهبری هوش مصنوعی اپل در گوگل در سن 6 سالگی استخدام شد ، گفته می شود که کریگ فدرگی ، رهبر نرم افزار ، بسیار بی تاب بود و به کارکنان گفت: “این همان چیزی است که برای هوش مصنوعی لازم است.” با این حال ، مسیر اپل از آن زمان دشوار بوده است ، یکی از اعضای ارشد تیم اطلاعات مصنوعی اپل ، تلاش های یک کشتی غرق شده را که مدت ها غوطه ور شده است تشبیه کرده است.
بلومبرگ همچنین به منشأ تاریخی سیری پرداخته و گفته است كه استیو جابز شخصاً یك دستیار صوتی را دنبال كرده و حتی هفت روز متوالی با یكی از بنیانگذاران سیری تماس گرفته است. در اواسط -980 ، برخی از رهبران اپل در iOS هوش مصنوعی می خواستند ، اما کریگ فدرگ در آن زمان قانع نشد. اپل حتی 5 میلیارد دلار برای خرید Mobileye مذاکره کرده است که شکست خورد. جالب اینجاست که موتور عصبی اپل از پروژه ناموفق اپل ماشین سرچشمه می گیرد.
جان جیاناندا ، مدیر هوش مصنوعی اپل معتقد است که بسیاری از کاربران نسبت به هوش مصنوعی مانند CHAT GPT بی اعتماد هستند و اغلب می خواهند آن را غیرفعال کنند. این نظر احتمالاً بر استراتژی های اپل برای گپ زدن تأثیر خواهد گذاشت. همچنین ، سیاست های سختگیرانه حریم خصوصی اپل ، آموزش مدل های هوش مصنوعی را دشوار می کند زیرا بسیاری از سایت ها به Applebot اجازه نمی دهند از محتوای خود استفاده کند. برای جبران این ضرر ، اپل داده های مصنوعی را با ایمیل های کاربران در آیفون خود مقایسه می کند و آنها را به سرورهای اپل نمی فرستد.
مایک راکول ، که اکنون در حال تماشای مهندسی سیری است ، در ابتدا تمایل به گزارش به فدرا ندارد ، به دلیل شک گذشته در مورد گذشته فدیگی. راکول امسال ایده ای از سیری به عنوان “همیشه یک دستیار فعال زندگی” داشت. او همچنین سعی کرده بود تیم را ترغیب کند تا دستیار را در هدست Vision Pro برای مسیریابی به طور کامل ادغام کند ، اما در این راه مشکلاتی وجود داشت.
با توجه به آینده ، سرویس اطلاعاتی مصنوعی اپل در زوریخ در حال تهیه الگوی “بزرگ و بزرگ” برای سیری با نام مدل زبان سیری است. هدف از این پروژه ایجاد یک آتش سوزی بیشتر و گفتاری بیشتر با سیری به منظور پیشرفت و توافق این دستیار دیجیتال است.
در حالی که اپل در حال حاضر از GPT CHAT در محصولات خود استفاده می کند ، در مکالمات اولیه با AI Bewilderment است که از آن به عنوان یک جایگزین بالقوه برای جستجوی Siri و Safari استفاده کند. برخی از رهبران اپل اکنون بر این باورند که چت های داخلی این شرکت قادر به آخرین نسخه های GPT است.
گزارش شده است که مدیران سعی می کنند این چت های داخلی را به یک رقیب واقعی گپ GPT تبدیل کنند و مذاکرات برای دسترسی به داده های شبکه باز در حال انجام است. این چت های داخلی در شش ماه گذشته اقدامات مهمی را برای ادغام چت های قدرتمند در سیری انجام داده است ، می تواند یک پوشش استراتژیک برای اپل باشد. به خصوص اگر این شرکت درآمد عظیمی را که شرکت از موتور جستجو توسط Google در مرورگر سافاری کسب می کند ، از دست دهد. یک قرارداد ، که در حال حاضر تحت مطالعات آنتیمونیوفین است.
سرانجام گفته می شود که اپل در حال برنامه ریزی یک تغییر استراتژیک در ارتباطات عمومی خود است. این شامل جدایی اطلاعات اپل از سیری به مواد بازاریابی و اتخاذ یک سیاست جدید برای جلوگیری از اعلام فرصت ها قبل از انتشار واقعی آنها است. گزارش شده است که اپل کار می کند تا کاربران اتحادیه اروپا بتوانند دستیاران صوتی خود را به طور پیش فرض از آقا به دیگری تغییر دهند. این در پاسخ به فشار مقامات نظارتی است.
پایان پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404022920729/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF