براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مازیار مابشاری ، مدیر عمومی توسعه زیرساخت های خدمات فناوری اطلاعات ، در درخواست های سیستم زمینی گفت: انقضاء اولیه یکی از اصلی ترین چالش ها است. اعتبار کوتاه مدت سوالات ، که بعضی اوقات قبل از رسیدن به دستگاه بعدی ، فرایندهای اداری سردرگم و نامزدهای سردرگم ، که نه تنها زمان و هزینه زیادی را از دست داده بودند ، بی اعتبار می شدند ، بلکه باعث کاهش کارآیی خدمات هوشمند دولت نیز می شدند.
وی افزود: بر این اساس ، با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران ، سازمان منابع طبیعی و آب ، اشخاص هماهنگی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان اداری دولتی و سازمان اشتغال ، این مشکل در تحقیقات حل می شود.
Mobashari توضیح داد: اگر تحقیقات قبل از مجوز نهایی منقضی شود ، نیازی به تأیید اعتبار و کار برای تمدید یا دریافت درخواست جدید بر عهده سیستم پنجره زمین است. علاوه بر این ، اگر پرونده به مرجع مجوز نهایی منقضی شده باشد ، مسئولیت تجدید آن را بر عهده خواهد داشت.
مدیر عمومی برای توسعه زیرساخت های خدمات دولتی هوشمند گفت: این پروژه مشکلات بیش از 6000 وام منقضی شده را از بین می برد و از بیش از 5000 مورد در مورد انقضا جلوگیری می کند.
وی گفت: این حرکت ، که مبتنی بر بازخورد به دست آمده از طریق سیستم سازمان فناوری اطلاعات ایران است ، با هدف کاهش خطاهای انسانی ، از بین بردن کندی فرایندها و افزایش سهولت در خدمت است.
سیستم پنجره زمین ، یکی از 5 پروژه کلیدی دولت هوشمند ، برای صدور مجوزهای مبتنی بر زمین و نظارت ماهواره ای در نظر گرفته شده است و از طریق zamin.gov.ir در دسترس عموم است.
منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85842142/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%B4%D8%AF