• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, جولای 30, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

مبارزات بی پایان بر سر مشتریان رسانه ای در بازار اخبار

توسط محمدجواد آذری جهرمی
ژوئن 11, 2025
در اخبار
0
کشمکش بی‌پایان بر سر مشتریان رسانه در بازار اخبار

سالها پیش ، دیدگاه شهروندان از شبکه های ماهواره ای و تأثیر آنها بر این شبکه ها ، به ویژه در حوزه های سیاسی و فرهنگی ، از جمله نگرانی های تصمیمات و سیاستمداران مؤسسات مرتبط بود. در آن زمان ، مشخص بود كه رسانه های خارجی در تلاش بودند تا اخبار و رسانه ها را از مرزهای كشور حذف كنند و تا آنجا كه می توانستند كنترل افكار عمومی را به دست بگیرند.

براساس مطالعات IRNA ، در دهه گذشته ، با ورود گسترده شبکه های اجتماعی به زندگی روزمره شهروندان ، ترس از خروج اندام رسانه ای از کشور بسیار عمیق و گسترده شده است. در همین حال ، رسانه های مضاعف رسانه های سنتی با رسانه های جدید ، به ویژه برای فرستاده های تلفن همراه ، بر سرنوشت بدنه رسانه ها و کانال های خبری مخاطبان تأثیر گذاشت.

آسان بودن دسترسی و سرعت انتقال اطلاعات مزیتی است که رسانه های مدرن نسبت به گونه های سنتی دریافت کرده اند ، بنابراین با وجود محدودیت هایی مانند فیلتر ، تمایل قابل توجهی به استفاده از سیستم عامل های جدید برای نظارت و نظارت بر اخبار در بین عموم وجود دارد. از طرف دیگر ، نوع عملکرد رسانه های سنتی مانند Voice of America و آژانس های خبری رسمی طی چند سال گذشته بوده است که باعث افزایش تمایل به رقبا شده است. در همین راستا ، تحقیقات و نظرسنجی ها در سالهای اخیر انجام شده است و این پیشنهاد را تأیید می کند که مردم بیش از رسانه های سنتی به رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند تا رسانه های سنتی.

نتایج نظرسنجی در مرکز دانشجویی ایران (ISPA) نشان می دهد که در سالهای اخیر ، اخبار سمعی و بصری مخاطبان کمتری بوده است و شهروندان ایرانی به رسانه های اجتماعی بیشتری تبدیل شده اند. به منظور نظارت بر افکار عمومی در مورد چگونگی ردیابی اخبار جامعه ، ISPA این نظرسنجی را در مقیاس ملی در تاریخ 1-8 سپتامبر انجام داد ، با مصاحبه تلفنی با جمعیت آماری 5 شهروند بالای 5 سال.

راهی که شما باید در رسانه ها ببندید!

از پرسشنامه ها در مورد چگونگی پیروی از اخبار بیشتر جامعه در روز پرسیده می شود؟ در پاسخ به این سؤال ، سمعی و بصری ، 4.9 درصد از فضای مجازی (رسانه های اجتماعی و سایت های خبری) ، 4.3 درصد از شبکه های ماهواره ای ، 2 ٪ از دوستان و آشنا ، 4.3 ٪ از روزنامه ها و 4.9 درصد. مقایسه این نتایج با یافته های بیشتر از ISPA نشان می دهد که پیگیری اخبار روزانه تا اول سپتامبر در مقایسه با 1 مارس حدود 4.9 درصد کاهش یافته است. در مقابل ، استفاده از فضای مجازی به عنوان منبع اخبار در این دوره بیش از 5 ٪ افزایش یافته است.

در اواسط اکتبر سال گذشته ، ISPA مطالعه دیگری را منتشر کرد که جمعیت آماری توسط 4 نفر تشکیل شده است. براساس گزارشی که مربوط به این نظرسنجی است ، مرکز افکار ایران مربوط به جهاد جهاد دانشگاهی از وضعیت فرهنگی اجتماعی برنامه وضعیت وضعیت اجتماعی دانشگاه اجتماعی با همکاری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری استفاده می کند.

طبق یافته های این نظرسنجی ، منبع خبری ، 4.3 درصد از دانشجویان نظرسنجی ، اخبار مورد نظر سایت ، آژانس های خبری و شبکه های اجتماعی و 4.9 درصد از آنها را از سایت های خارجی ، آژانس های خبری و شبکه های اجتماعی دنبال کردند.

راهی که شما باید در رسانه ها ببندید!

یافته های اضافه شده: Voice -o با توجه به این واقعیت ، منبع اخبار 5.5 درصد از دانشجویان بود. 4.9 ٪ همچنین نیازهای خبری خود را برای شبکه های ماهواره ای برآورده می کند. 4.3 ٪ دانش آموزان اخبار مربوط به دوستان و آشنایان را می شنوند. 4.9 ٪ همچنین اخبار مورد علاقه خود را از روزنامه ها دنبال می کنند و 4.9 ٪ گفتند که اصلاً علاقه ای به ردیابی خبری ندارند.

نتایج چنین نظرسنجی ها از رسانه های سنتی واکنش هایی دریافت کرده است. به عنوان مثال ، صدای آمریکا در بیانیه ای در روز بعد از انتشار پرسشنامه نوشت: “در یک نظرسنجی توسط عموم مردم (بدون کلاس به عنوان دانشجو) ، ISPA مخاطبان رسانه ملی را حدود 2 ٪ اعلام کرد ، اما هیچ یک از این سایت ها و کانال ها امروزه کمترین نتایج ISPA را ندارند!”

در ژانویه سال گذشته ، رئیس مرکز تحقیقات صدای آمریکا از افزایش مخاطبان رسانه خبر داد و گفت: “با وجود کاهش مخاطبان در 1 و 2 سال ، ما در سال 2 شاهد افزایش نسبی در مخاطبان هستیم.” به گفته مجله خبری اقتصاد ارتباطات ، افسر سمعی و بصری گفت: طبق آخرین بررسی SIMA ، بیننده SIMA در سن 2 سالگی 3.9 ٪ و بیشتر ، 4.9 ٪ ، 4.9 ٪ ، کودکان (شش تا پنج سال) و نوجوانان (6 ٪) بود. بیننده Sima News 4.9 درصد و استفاده از رسانه های اجتماعی 4.9 درصد بود.

با این حال ، بخش پذیرش عمومی بین رسانه های رسمی و غیر رسمی یا قدیمی و جدید و نتایج آن از وضعیت بدنه رسانه غیرقابل انکار نیست. در همین حال ، رسانه های اعطا شده سعی کردند با استفاده از فضای ارتباطی جدید و گسترش حضور و ابتکار رسانه های اجتماعی ، مخاطبان بیشتری را به دست آورند.

در سالهای اخیر ، اینستاگرام به منبعی در ایران برای دسترسی به اخبار و اطلاعات مهم و جریان رسانه تبدیل شده است و این بعد رسانه منجر به ایجاد تصاویر مختلف ، صوتی و رسانه ای برای ایجاد صفحات در اینستاگرام شده است. صفحه فارسی BBC News با بیش از 5 میلیون دنبال کننده نشان داده است که می توان از این پلتفرم به خوبی برای انتقال رسانه استفاده کرد. اگرچه این اطلاعات را می توان از طریق فضاهایی مانند X تهیه کرد ، اینستاگرام قادر به تأثیرگذاری بر مخاطب و نشان دادن اهمیت و ابعاد وقایع به دلیل جذابیت بصری آن است.

اگرچه او سعی می کند نمونه های داخلی خارجی را به همراه X (توییتر سابق) و اینستاگرام جایگزین کند ، تلگرام یکی از مهمترین زمینه های تولید محتوا و دریافت اخبار در سالهای اخیر است. طبق گزارش دیگری که در نوامبر گذشته توسط IRNA منتشر شده است ، بررسی داده های پلت فرم مجازی در نیمه اول نشان می دهد که تلگرام فارسی بیشترین تعداد محتوا (بیش از 2 میلیون) و بازدید (1 میلیارد) را ثبت کرده است.

راهی که باید در رسانه ها باشید!

براساس این گزارش ، تلگرام فارسی مهمترین و فرستاده خبری مصرف شده است که کاربران انسان فارسی از طریق این گزارش اخبار را تماشا و مشاهده می کنند.

وضعیت فعلی یک چالش کلی بین طیف گسترده ای از رسانه های رسمی تجارت را نشان می دهد. از آژانس های خبری و بصری و مطبوعات رسمی و مطبوعات ، با وجود نسخه چاپی بسیاری از آنها ، روند تهیه ، ترتیب و توزیع اخبار در سالهای طلایی از سالهای طلایی دور نیست و نیاز اساسی برای هماهنگی با فضای ارتباطی جدید ندارد.

با گذشت سالها روند فعالیت های رقبا و استفاده از انحصار اطلاعات ، نبض فعالیت های رسانه ای و رسانه ای برای میلیون ها مخاطب نیز نگرانی هایی در مورد ترک مقامات رسانه ای از کشور داشته است ، همانطور که گفته شد ، نیاز به تحول و تجدید شیوه ها و فرایندها تعمیق یافته است.

در غیر این صورت ، در پیشرفت های گاه به گاه و سریع ، رسانه های رقابتی یا خارجی ، با استفاده از آخرین تسهیلات ارتباطی ، حتی اگر از پخش اخبار جعلی امتناع ورزند ، تعصبات ، سیاست ها و علایق خود را در اخبار و تحلیل خود اعلام کرده و تقویت رسانه ها را دشوارتر می کنند.

منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85850204/%DA%A9%D8%B4%D9%85%DA%A9%D8%B4-%D8%A8%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌ی بعدی
"Android 16" صادر شده - ISNA

"Android 16" صادر شده - ISNA

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه

  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید
  • نسل بعدی Simng یک ماهواره Nahyd را در فضا قرار می دهد
  • وزیر ارتباطات: نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • وزیر ارتباطات: ماهواره نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • عملیات پرواز را به فرودگاه Pajan برگردانید
  • داده های تلویزیون ماهواره ای نهید به دست آمد
  • ماهواره Nahid 2 در حال ساخت است/تهیه باند پهن ایران
  • زهره زهره با موفقیت به مدار تعیین شده تزریق شد
  • زندگی عملیاتی نهید به مدت دو سال است
  • ماهواره ارتباطات از راه دور با موفقیت در فضا+فیلم پرتاب شد
  • استفاده از سند درآمد محتوا باعث ایجاد اشتغال/ استقبال از توزیع دیجیتال خدمات می شود
  • اجرای سند به اشتراک گذاری محتوا باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود/ از توزیع دیجیتالی خدمات استقبال می کند
  • نیاز به همکاری بین بخش برای مقابله با تهدیدهای سایبری
  • هم افزایی علمی در سه زمینه از هوش مصنوعی ، امنیت کوانتومی و سایبری
  • این لایحه مهلت کد شرکت پست ملی را برای شرکت پستی به مجلس داد
  • 7000 عمل سایبری علیه ایران در طول جنگ 6 روزه انجام شد
  • اقدامات وزارت ارتباطات را برای ادامه خدمات ، نگهداری و امنیت جنگ 4 روزه شرح دهید
  • وزیر ارتباطات در پارلمان برای ارتقاء امنیت شبکه گزارش می دهد
  • ارزیابی برخی از فن آوری های جدید در حال توسعه صنعت فضایی ایران از ماهواره
  • رهبران با توجه به امنیت محاسباتی ارزیابی و ارزیابی می شوند
  • کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال طعم دستگاه ها را متوقف می کند
  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال
  • رضایت مردم باید در قلب توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • باید رضایت افراد مبتنی بر توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • هاشمی: هدف از مدیریت داده ها ، از بین بردن موازی و عمل بدون دردسر است
  • نگهداری اضطراری برای شرکت های دیجیتال وارد مرحله اجرایی شد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.